کد خبر 243630
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

صیادان غیرمجاز تالاب هفت برم شیراز به دام افتادند

صیادان غیرمجاز تالاب هفت برم شیراز به دام افتادند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز از دستگیری صیادان غیرمجاز و کشف ۱۵۰۰ متر تور ماهیگیری راهبند، یک عدد قایق صیادی و ۱۰۰ قطعه ماهی کپور از صیادان حرفه‌ای در تالاب هفت برم خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ۱۶ اسفندماه با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز طی دو عملیات جداگانه ۱۵۰۰ متر تور ماهیگیری راهبند، ۱۰۰ قطعه ماهی کپور، یک عدد قایق مخصوص صیادی از متخلفان کشف و ضبط شد و خودرو صیادان توقیف شد.

وی از دستگیری ۳ نفر صیاد حرفه‌ای اهل روستاهای اطراف کازرون خبر داد و افزود: این افراد که برای صید ماهی به تالاب هفت برم آمده بودند دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز  اضافه کرد: علی‌رغم سرمای زیر صفر درجه تالاب هفت برم در این ایام، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز طی دو شب در اطراف برم ۳ به گشت و پایش پرداختند و متخلفین غیرمجاز را دستگیر کردند.

اسلاملو در ادامه از هم‌استانی‌هایی که به قصد گردشگری به تالاب هفت برم عزیمت می‌کنند، درخواست کرد هرگونه تخلفات صید و شکار را به پاسگاه محیط بانی هفت برم که مامورین به‌صورت شبانه‌روزی در آنجا حضور دارند و یا به اداره محیط زیست شیراز اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فارس یادآور شد:  با مستقر شدن پاسگاه محیط بانی در تالاب هفت برم با هرگونه تخلفات زیست محیطی، تخریب و تصرف جلوگیری خواهد شد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha