کد خبر 243563
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷

درخواست جمهوری‌خواهان برای کناره گیری نیکی هیلی

درخواست جمهوری‌خواهان برای کناره گیری نیکی هیلی

رئیس‌سابق مجلس نمایندگان آمریکا به همراه چند تن از جمهوری‌خواهان دیگر خواستار کناره‌گیری نیکی هیلی از رقابت‌های حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، کوین مک کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا ضمن اشاره به پیروزی بزرگ دونالد ترامپ در برابر نیکی هیلی در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه عنوان کرد حتی اگر قرار باشد، نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی در نامزدی ریاست‌جمهوری سال 2024 از ترامپ شکست بخورد با این حال وی نقش برجسته‌ای در آینده حزب جمهوری‌خواه ایفا خواهد کرد.

اظهارات مک‌کارتی پس از آن مطرح شد که هیلی به عنوان تنها رقیب دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی بیش از 10 ایالت آمریکا شکست سنگینی از دونالد ترامپ خورد. او تاکنون توانسته تنها در دو رقابت مربوط به انتخابات مقدماتی از ترامپ جلو بزند و برنده نهایی شود. در حالی که در سایر رقابت‌های مقدماتی دیگر با اختلاف شدیدی از ترامپ شکست خورده است.

به عقیده مک‌کارتی، هیلی پس از شکست سنگین خود در روز سه شنبه‌ بزرگ که انتخابات مقدماتی در 15 ایالت آمریکا برگزار شد، بهتر است از رقابت‌ها کناره‌گیری کند. در این روز ترامپ در 11 ایالت پیروز میدان شد و هیلی توانست تنها در ایالت ورمونت از ترامپ پیشی بگیرد.

مک‌کارتی با اشاره به وضعیت ترامپ و بایدن برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: نیکی هیلی آینده درخشانی دارد زیرا هم بایدن و هم ترامپ تنها یک دوره دیگر امکان حضور در انتخابات را دارند. از این جهت من فکر می‌کنم که او آینده بسیار روشنی دارد و امیدوارم در دولت آینده حضور داشته باشد. هیلی تاکنون به رغم همه شکست‌های سنگینی که از ترامپ در جریان برگزاری انتخابات مقدماتی آمریکا خورده است، همچنان سرسختانه بر موضع خود جهت نامزدی حزب جمهوری‌خواه باقی مانده است.

علاوه بر این، مک‌کارتی از عملکرد هیلی در سازمان ملل تعریف کرد و به توانایی‌های وی زمانی که فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بود نیز اشاره کرد. به گفته وی هیلی قدرت زیادی دارد که می‌تواند در آینده به اتحاد حزب جمهوری‌خواه کمک کند. سایر جمهوری‌خواهان دیگر نیز سه‌شنبه شب از هیلی خواستند تا به مبارزات انتخاباتی خود پایان داده و از ترامپ حمایت کند. لیندسی گراهام و تیم اسکات از سناتورهای ایالت کارولینای جنوبی از جمله این افراد بودند که ضمن تعریف و تمجید از اقدامات هیلی خواستار کنار رفتنش از رقابت‌های ریاست‌جمهوری به نفع ترامپ شدند.

گفتنی است که نتایج انتخابات روز سه‌شنبه بزرگ نشان داد که به احتمال بسیار زیاد دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و جو بایدن از حزب دموکرات آمریکا نامزدهای اصلی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی این کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha