کد خبر 243163
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

جانباز شیمیایی لامردی به همرزمان شهیدش پیوست

جانباز شیمیایی لامردی به همرزمان شهیدش پیوست

سرهنگ پاسدار «عبدالعزیز زمانی» از جانبازان شیمیایی لامردی در دوران هشت سال دفاع مقدس به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سرهنگ «عبدالعزیز زمانی» از سبزپوشان سپاه پاسداران و جانباز ۵۰ درصد پس از سال‌ها درد و رنج ناشی از اثرات شیمیایی آسمانی شد.

سرهنگ پاسدار محمد عبدی از همرزمان این جانباز شیمیایی گفت: زنده یاد زمانی در ابوظبی امارات مشغول به کار و عضو یکی از تیم‌های این کشور بود و با وجود وضعیت معیشتی خوبی که داشت به دلیل علاقه شدید به انقلاب و امام خمینی(ره) این کشور را ترک کرد و به ایران بازگشت.

وی افزود: زنده یاد زمانی در سال ۱۳۵۹ وارد سپاه لارستان شد و از تشکیل دهندگان اولیه سپاه این شهرستان بود، او پس از تشکیل سپاه لامرد در همان روزهای اولیه به لامرد آمد.

همرزم سرهنگ زمانی ادامه داد: هرچند زنده یاد زمانی سواد کلاسیک نداشت اما از سواد بالایی برخوردار بود و بر زبان انگلیسی و عربی مسلط بود.

وی اضافه کرد: زمانی پس از یک دوره آموزشی تخصصی به واحد مخابرات سپاه لامرد ورود کرد و با توجه به اینکه در آن زمان تحصیلات راهنمایی را داشت دوره سخت مورس را در مدت زمان کوتاهی فرا گرفت و بالاترین سرعت را در بین دانش آموختگان در ارسال و دریافت پیام های مورس کسب کردند.

عبدی یادآور شد: بیشترین خدمت او در توپخانه حضرت یونس و خط پدافندی آبادان و خرمشهر بود.

این رزمنده جنگ تحمیلی ادامه داد: سرهنگ زمانی در عملیات والفجر ۸ در فاو حضوری فعال داشت و در این عملیات شیمیایی و به درجه جانبازی نایل شد.

پیکر مطهر جانباز ۵۰درصد شیمیایی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس، عبدالعزیز زمانی صبح سه شنبه، ساعت هشت از روستای خالو محمد علی تا گلزار شهدای حامد این روستا تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده می‌شود.

عبدالعزیز زمانی که سال ۱۳۶۴ در جریان عملیات والفجر ۸ در جزیره استراتژیک فاو مجروح شده بود، پس از تحمل سال‌ها درد و رنج، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha