کد خبر 242716
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

رشد ۱۳۰ درصدی صدور اسناد مالکیت در استان یزد

رشد ۱۳۰ درصدی صدور اسناد مالکیت در استان یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رشد ۱۳۰ درصدی صدور سند مالکیت در این استان گفت: صدور سند مالکیت کاداستری در ۱۱ ماه امسال از ۱۰۰ هزار برگ گذشت.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مهدی اقبال، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه با تلاش جهادی همکاران ، برگ زرین دیگری در عملکرد این اداره کل به ثبت رسیده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اجرای کامل قانون حدنگار، فعالیت جهادی و خدمت بی منت و صادقانه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا یکی از فعالیت‌های برنامه ریزی شده، تعویض اسناد دفترچه ای به کاداستری و صدور اسناد کاداستری مالکیت املاک و اراضی بود که در این بخش ، رشد بسیار خوبی را تاکنون شاهد بوده‌ایم.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال یزد تصریح کرد: حمایت‌های مجموعه های قضایی و دولتی به ویژه شوراهای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال منجر به صدور حدود ۱۰۳ هزار برگ سند مالکیت کاداستری در این اداره کل طی ۱۱ ماه شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان ادامه داد: این در حالی است که این میزان در طول ۱۱ ماه سال گذشته ۷۹ هزار و ۵۰۰ برگ بوده که بیانگر رشد ۱۳۰ درصد صدور سند مالکیت کاداستری در سال ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد کاداستری در تأمین امنیت قضایی و بهداشت حقوقی جامعه، گفت: ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌ های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه از جمله مزایای اسناد حدنگار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ورابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان، اقبال در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل قانون حدنگاری و صدور اسناد کاداستری زمینه حمایت و پشتیبانی بیشتر از تولید و رونق اقتصادی و نیز سرمایه گذاری فراهم شد و دعاوی مربوط به حوزه زمین و مسکن و نهایتا پرونده های تشکیلی این بخش در محاکم قضایی کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha