کد خبر 242676
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

خطیر حالا یک اهرم فشار علیه نکونام دارد/ مجیدی، آلترناتیو جدید نیمکت استقلال

خطیر حالا یک اهرم فشار علیه نکونام دارد/ مجیدی، آلترناتیو جدید نیمکت استقلال

فرهاد مجیدی از نیمکت الاتحاد کلبا اخراج شد و حالا شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشتش به استقلال مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال از ابتدای فصل درگیر اختلافات شدید داخلی بود که این اختلافات میان سرمربی و مدیرعامل باشگاه به شکل علنی و در مصاحبه‌هایی که این دو نفر علیه هم داشتند خودش را نشان داد و اگرچه در مقطعی با وساطت اطرافیان یک صلح مقطعی میان این دو نفر شکل گرفت ولی این صلح پایدار نبود و چند ماه بعد دوباره اعتراض جواد نکونام به شرایط تیمش آتش دوباره‌ای در این میان به وجود آورد و در ادامه به اوج خودش رسید و حالا بیش از هر زمان دیگری مشخص است که هم سرمربی آبی‌ها از همکاری با خطیر ناراضی است و هم مدیرعامل باشگاه تمایل ندارد سرمربی تیمی که مدیریتش را عهده دار است در اختیار نکونام باشد. با این حال نتایج خوب نکونام و محبوبیتی که به این واسطه روی سکوهای آبی پیدا کرده بود مانع از به خطر انداختن جایگاهش توسط علی خطیر شده بود ولی حالا شرایط کمی دستخوش تغییر شده است.

یک خبر مهم؛ مجیدی اخراج شد

سرانجام باشگاه اتحاد کلباء تصمیم به اخراج فرهاد مجیدی گرفت. این باشگاه اماراتی در بیانیه ای رسما از پایان همکاری با مجیدی خبر داد و از این سرمربی ایرانی به خاطر دو سال حضور در تیم تشکر کرد. اتحاد کلباء در فصل جاری نتایج ناامید کننده ای با فرهاد مجیدی کسب کرد و در ۱۵ بازی ۸ بار شکست خورد و تنها سه پیروزی کسب کرد.

خطیر حالا یک اهرم فشار علیه نکونام دارد/ مجیدی، آلترناتیو جدید نیمکت استقلال

اخراج مجیدی از نیمکت الاتحاد کلبا بیش از اینکه در فوتبال امارات خبر مهمی محسوب شود، در ایران به آن پرداخته می‌شود و سرمربی محبوب آبی‌ها که دو فصل قبل با این تیم به قهرمانیِ بدون شکست روی نیمکت استقلال رسید حالا بیکار و بدون تیم است. او پیش از این هم یک آلترناتیو دائمی برای سرمربیان استقلال بود و حالا هم بدون تیم بودنش خبر بدی برای جواد نکونام است. اگر خطیر قصد داشته باشد عذر جواد نکونام را بخواهد ناچار است سراغ گزینه‌ دهان پر کنی برود که هجمه هواداران این تیم تا حد زیادی در واکنش به این اقدام کاهش پیدا کند و تنها گزینه‌ای که چنین ویژگی‌هایی دارد فرهاد مجیدی است که رابطه خوبی هم با علی خطیر دارد.

اگرچه نکونام به واسط برد خوبی که مقابل سپاهان کسب کرد و صدرنشینی در لیگ برتر جایگاهی نفوذناپذیر پیدا کرده ولی حالا یک آلترناتیو جدی دارد که به اصطلاح او را در آب نمک خوابانده‌اند تا هر زمان بهانه‌ای برای تغییر کادرفنی شکل بگیرد خطیر در نهایت عذر نکونام را بخواهد و اقدامی که منتظر انجامش بود را رقم بزند. شاید شکست در دربی این بهانه‌ای باشد که به همکاری نکونام و خطیر پیش از پایان فصل پایان دهد.

مذاکره خطیر با مجیدی

روزنامه فرهیختگان در گزارشی مدعی شده حتی مذاکراتی هم میان خطیر و مجیدی پیش از این شکل گرفته بود و مدیرعال آبی‌ها قصد داشت در نیم فصل مجیدی را جانشین نکونام کند.

فرهیختگان در این خصوص نوشت:

" کار فرهاد مجیدی با الاتحاد الکبا به پایان رسید تا دوباره حرف و حدیث‌ها پیرامون بازگشت این چهره به استقلال به گوش برسد. این در حالی است که طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» علی خطیر، مدیرعامل آبی‌ها، در اقدامی دور از ذهن، در نیم‌فصل رقابت‌ها در حالی که تیم تحت مدیریتش با هدایت نکونام در صدر جدول لیگ برتر قرار داشته، با فرهاد مجیدی برای سرمربیگری در استقلال به مذاکره پرداخته تا این چهره را جایگزین نکونام کند اما مجیدی در واکنش به این پیشنهاد، پاسخ منفی خود را به مدیرعامل استقلال اعلام کرده است. نکته قابل توجه اینکه درباره وضعیت فرهاد مجیدی که خبر برکناری این چهره روز گذشته از سوی باشگاه اماراتی اعلام شد، این‌طور شنیده می‌شود که وی در امارات ماندگار شده و برنامه‌ای برای سفر به ایران ندارد. همچنین مجیدی در پیامی به نکونام اعلام کرده تمایلی برای بازگشت به استقلال ندارد."

واکنش مجیدی به بازگشت به ایران

در این راستا ورزش هم گفتگویی با مدیر برنامه‌های مجیدی داشته و وی هم بازگشت به ایران را تکذیب کرده است. ورزش سه در این خصوص نوشت:

" در روزهای گذشته و در شرایطی که اوضاع برای مجیدی در امارات خوب پیش نمی‌رفت، شایعاتی در فوتبال ایران به راه افتاده بود که حاکی از بازگشت قریب‌الوقوع فرهاد به لیگ برتر بود؛ اما مدیر برنامه‌های فرهاد مجیدی امروز در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" تمام شایعات پیرامون بازگشت مجیدی به لیگ برتر ایران را تکذیب کرد.

او به خبرنگار ما گفت: «جدایی فرهاد و اتحاد کلبا خواست طرفین بود و امروز در یک نشست دوستانه، طرفین به این همکاری پایان دادند، اما به‌طور حتم این پایان کار مجیدی در امارات نخواهد بود.»

محبوبیت مجیدی در امارات به سال‌های دور و دوران بازیگری‌اش‌ در فوتبال این کشور باز می‌گردد و او توانسته این محبوبیت را تا به امروز در امارات حفظ کند، اتفاقی که باعث می‌شود تا جایگاه مجیدی حتی با کسب نتایج اخیر هم متزلزل نباشد. مدیربرنامه‌های سرمربی سابق استقلال در این خصوص تاکید کرد: «فرهاد نه تنها برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد، بلکه احتمالا به‌زودی با تیم جدیدش قرارداد امضا خواهد کرد.»

این می‌تواند بمب خبری جدید در فوتبال ایران و امارات باشد و باید به‌زودی شاهد یک انتقال هیجان انگیز در نیمکت یکی از تیم‌های اماراتی باشیم"

مجیدی یک آلترناتیو است

هرچند بازگشت مجیدی به ایران فعلاً تکذیب شده ولی او یک گزینه جذاب برای نیمکت استقلال خصوصاً برای آنهایی که مایل به ادامه حضور نکونام در این تیم نیستند، محسوب می‌شود و تا زمانی که واقعاً شاهد امضای قراردادش با تیم جدیدی در امارات نباشیم و او بدون تیم باشد، مطرح شدن نامش در کنار نیمکت آبی‌ها طبیعی است. باید صبر کرد و دید در آینده چه اتفاقی رقم خواهد خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha