کد خبر 242635
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

آخرین وضعیت واگذاری سرخابی‌ها؛

پرسپولیس به شستا می‌رسد، استقلال همچنان بلاتکلیف

پرسپولیس به شستا می‌رسد، استقلال همچنان بلاتکلیف

واگذاری‌ امتیاز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دست بررسی و انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای مجوز حرفه‌ای سرخابی‌های پایتخت که در سال‌های اخیر یکی از معضلات جدی فوتبال ایران بوده همچنان درگیر یک سری اشکالات اساسی است که از سوی AFC وارد شده و مهم‌ترین آن بدون شک بحث دولتی بودن دو باشگاه و اداره زیر نظر مالکیت مشترک است. موضوعی که چند سال با کاغذبازی و تلاش برای انتقال سوری دو باشگاه به وزارت‌خانه‌های مختلف قرار بود رفع و رجوع شود ولی هیچکدام راه حل دایمی برای حل این مشکل نبود تا دل نهایت AFC از اعطای مجوز حرفه‌ای به این دو باشگاه خودداری کرد. 

حال در آستانه بررسی دوباره اسناد و مدارک باشگاه‌ها برای اعطای مجوز که لازمه حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان است، این مشکل دوباره پررنگ شده و در همین راستا نشستی میان اعضای وزارت ورزش با رییس فدراسیون فوتبال و مدیران عامل دو باشگاه و کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال صورت گرفته تا پروسه واگذاری امتیاز دو باشگاه به شکلی جدی‌تر از همیشه مطرح شود و نتایجی هم به صورت ضمنی حاصل شده است. 

در حال حاضر گزینه اصلی در اختیار گرفتن مالکیت پرسپولیس شرکت شستا است که رقم قابل توجهی هم از این باشگاه طلبکار است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این مجموعه به زودی مالکیت ۵۱ درصدی سرخ‌ها را طی جلسات و سپری شدن مراحل قانونی در اختیار خواهد گرفت تا دیگر مسأله مالکیت مشترک میان دو باشگاه مطرح نباشد.

از طرفی قرار بود استقلال هم به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شود ولی به دلیل برخی موانع قانونی در این میان پروسه انتقال امتیاز ۵۱ درصدی این باشگاه به مشکل خورده و در جلسات اخیر مطرح شده برای حل مشکل مالکیت مشترک انتقال پرسپولیس در اولویت باشد و اگر استقلال فعلاً زیر نظر وزارت ورزش باقی ماند هم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. ادعایی که محل اشکال است چرا که علاوه بر مالکیت مشترک، ممنوعیت مالکیت دولتی هم جزو موارد مورد تاکید AFC است و حتی اگر مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها برطرف شود، همچنان مالکیت دولتی استقلال می‌تواند برای این باشگاه مشکل ساز شود. 

قرار است این موضوع تا ۱۱ فروردین ماه به سرانجام برسد تا مشکلی برای مجوز حرفه‌ای دو باشگاه پایتخت ایجاد نشود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha