کد خبر 242473
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

بازوی جدید بورس برای افزایش تولید برق + فیلم

بازوی جدید بورس برای افزایش تولید برق + فیلم

سخنگوی صنعت برق گفت: ادارات در سال ۱۴۰۳ اگر نتوانند ۵ درصد برق مصرفی خود را تامین کنند، می توانند آن را از شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو خریداری کنند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفتگو با حیات در مورد توجه به انرژی های تجدیدپذیر گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به انرژی های تجدیدپذیر شده و مصوبه هیات وزیران که از سال ۱۳۹۵ اجرایی نشده بود را از ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ برای دستگاه های اجرایی عملیاتی می کنیم.

تحول در ساختار انرژی کشور 

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه پیش بینی شده که ۲۰ درصد از میزان مصرف انرژی ادارات و نهادهای عمومی از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین شود، گفت: به جهت اینکه این موضوع به لحاظ اجرایی امکان پذیر باشد، از سال آینده ادارات موظف اند ۵ درصد از میزان مصرف برق خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند. 

رجبی مشهدی ادامه داد: راه حل دوم برای ادارات این است که ۵ درصد مصرف برق خود را از تابلوی برق سبز که در بورس انرژی است تامین کنند. سرمایه گذارانی که احداث نیروگاه ها کرده اند می توانند برق خودشان را در بورس انرژی عرضه کنند و ادارات از آنجا حداقل ۵ درصد برق مصرفی خود را تامین کنند.

راه حل سه گانه تامین برق ادارات

به گفته سخنگوی صنعت برق، در صورتی که ادارات از این طریق هم برق خود را تامین نکنند شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو به نمایندگی از ادارات، برق را از تابلوی سبز خریداری می کنند و در واقع به مصارف اداری خواهند رساند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده که در صورتی که این اقدام صورت نگیرد شرکت های توزیع برق به نمایندگی از ادارات، برق را خریداری و بعد در صورت حساب ها یا قبض های برق آن ادارات اعمال می کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha