کد خبر 242255
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

پرداخت مطالبات نیروگاه های خصوصی با انتشار اسناد خزانه اسلامی

پرداخت مطالبات نیروگاه های خصوصی با انتشار اسناد خزانه اسلامی

سخنگوی صنعت برق خبر از انتشار اسناد خزانه اسلامی به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان به منشور پرداخت مطالبات نیروگاه های خصوصی داد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفتگو با حیات در مورد تولید برق در کشور گفت: ۶۰ درصد تولید برق توسط بخش خصوصی یا غیردولتی در کشور صورت می گیرد و ۴۰ درصد از تولید برق در اختیار دولت است.

گام بخش خصوصی برای توسعه نیروگاه ها

سخنگوی صنعت برق گفت: به طور کلی، بخش خصوصی در حوزه توسعه سرمایه گذاری برای نیروگاه های جدید فعال است. بنابراین نیروگاه های دولتی به تعداد محدود و صرفا در مناطقی که بخش خصوصی رغبتی برای احداث نیروگاه ندارد احداث می شود و بقیه موارد در اختیار بخش خصوصی است.

رجبی مشهدی در مورد مطالبات نیروگاه های بخش خصوصی گفت: تمام تلاش ما این است که نیروگاه ها مطالبات جاری نداشته باشند و انباشت بدهی که از گذشته بوده را از طریق اسناد خزانه اسلامی پرداخت کنیم. اخیرا انتشار ۳۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به منظور پرداخت مطالبات نیروگاه ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و شورای نگهبان تایید کرد و ساز و کارهای اجرایی آن در حال طی شدن است  تا ما بتوانیم قبل از سال جدید، بخش عمده ای از مطالبات بخش خصوصی در حوزه نیروگاهی را پرداخت کنیم. 

انباشت مطالبات نیروگاه های حرارتی 

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه این مطالبات بیشتر در بخش نیروگاه های گازی است یا نیروگاه های تجدیدپذیر؟ گفت: بدهی دولت به نیروگاه های تجدیدپذیر با توجه به مصوبات و مقرراتی که داریم، بسیار کمتر است. به این معنا که وزارت نیرو بدهی کمتری به نیروگاه های حوزه تجدیدپذیر دارد البته اینها به لحاظ ظرفیت مقداری هم کمتر است و مطالبات نیروگاه های حرارتی، گازی و سیکل ترکیبی بیشتر است. 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha