کد خبر 242392
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

فهرست واحد ما و شورای ائتلاف دو سر لیست دارد/ انتخابات باید مردم محور باشد نه حزب محور

فهرست واحد ما و شورای ائتلاف دو سر لیست دارد/ انتخابات باید مردم محور باشد نه حزب محور

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور در یک نسشت خبری به سوالات خبرنگاران درباره مواضع این تشکل سیاسی در رابطه با انتخابات پیش‌رو پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، نشست خبری صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، امروز (چهارشنبه ۹ اسفند) با حضور جمعی از اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم‌سالاری دینی از محکمات خط امام (ره) است گفت: اگر کسی مدعی تبعیت از خط امام است باید بر مشارکت دادن مردم در امر حکمرانی تلاش کند و جریاناتی که ادعای پیروی از خط امام دارند اما در کلام و عملشان مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید می‌کنند پیروان واقعی امام نیستند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات آزاد و دموکراسی واقعی نتیجه انقلاب اسلامی است افزود: رژیم سلطنتی گذشته اساسا ظرفیت و ارتباطی با برگزاری انتخابات واقعی نداشت و این استقرار ولایت فقیه بود که مشارکت مردم در امر حکمرانی را تضمین کرد. از این‌رو، ما شرکت در انتخابات را توامان حق و تکلیف مردم می‌دانیم.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران هیچگاه علی‌رغم تلاش‌هایی که از سال ۷۶ شروع شد کم‌فروغ یا تعطیل نشده گفت: مردم علی‌رغم همه فرافکنی‌هایی که در طول این سال‌ها صورت گرفته همیشه با حضورشان در انتخابات و بزنگاه‌هایی دیگر طومار این جریانات را در هم پیچیده اند.

وی افزود: با اینکه جبهه پایداری تحزب را برای کادرسازی و پرورش نیروهای جوان لازم می‌داند اما انتخابات را نه همچون کشورهای غربی صرفا متعلق به اصحاب قدرت، بلکه متعلق به توده‌های مردم می‌داند و انتخابات از نظر این جبهه می‌بایست مردم محور باشد نه حزب‌محور. 

محصولی تصریح کرد: جبهه پایداری اصالت را به گفتمان خدمتگزاری در پارلمان و دولت می‌داند و معتقد اگر حزبی برای مردم زمانش سودمند نباشد نمی‌تواند افرادی  که عنوان «مرد زمان خود» را کسب می‌کند پرورش دهد.

وی ادامه داد: جبهه پایداری معتقد است که انتخابات پیش‌رو یوم‌الله نظام ولایی است و افزایش مشارکت در آن با هر نتیجه و پیروزی هر جریانی یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران خواهد بود.

دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به برخی از اولویت‌های جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مجلس آینده گفت: در مجلس آینده باید به موضوع فسادستیزی بیشتر از گذشته توجه شود و مجلس در عین‌حال که لازم است ابعاد نظارتی‌اش را تقویت کند، باید در کنار دولت هم برای رفع مشکلات عدیده کشور تلاش کند؛ چرا که ما تضعیف دولت را تضعیف نظام می‌دانیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران دررابطه با اختلاف گذشته شورای ائتلاف و جبهه پایداری گفت: وحدت جبهه پایداری با شورای ائتلاف به این معنی نیست که جبهه پایداری با شورای ائتلاف یکی شده است، بلکه این وحدت به منظور دمیدن روح وحدت گرایی بین نیروهای انقلابی در این برهه حساس صورت گرفته است.

محصولی اضافه کرد: اگر به خاطر داشته باشید وحدت جبهه پایداری با شورای ائتلاف چیز جدیدی نیست و ما بارها در دهه‌های گذشته با همین دوستان شورای ائتلاف لیست مشترک منتشر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در جریان این وحدت آنچه که درباره آن پیشرفت کرده‌ایم اتفاقا این است امروز به جای توجه به سهم‌خواهی‌های جناحی و گروهی به سمت شایسته‌سالاری بیشتر حرکت کرده‌ایم و از همین‌رو باید از دوستان شورای ائتلاف جهت همکاری بیش‌از پیش بر اصل شایسته‌سالاری تشکر کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری در پاسخ به سوالی در رابطه با ادعاهایی که اخیرا از سوی یکی از اعضای شورای ائتلاف مبنی بر اصرار جبهه پایداری بر حضور نامزدی خاص در لیست واحد منتشر شده گفت: از آنجایی که جبهه پایداری اساسا در جریان سازوکارهای داخلی شورای ائتلاف برای انتخاب نامزدها حضور نداشته است؛ نه در جزئیات مذاکرات شورا با جریانات مختلف مشارکتی داشته‌ایم و نه با هیچ‌یک از آن گروه‌ها مذاکره جداگانه‌ای صورت داده‌ایم؛ چرا که مذاکره جداگانه با گروه‌هایی که همه در یک شورا جمع شده‌اند را امری مذموم می‌دانیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات مبنی بر اینکه این جریان سیاسی چه گروه یا جریان دیگری را در این انتخابات رقیب جدی خود به حساب می‌آورد، خاطرنشان کرد: رقبای جبهه پایداری کسانی هستند که با ارزش‌های انقلابی تعارض دارند. جبهه پایداری خود را با هرکسی که به دنبال ائتلای نظام اسلامی است فارغ از اینکه اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب باشد هم‌افزا می‌بیند. بنابراین کسانی که به دنبال سیاه نمایی و تضعیف نظام و گرایش به غرب هستند رقیب اصلی ما هستند.

محصولی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار حیات در رابطه با اینکه آیا جبهه پایداری برای ریاست مجلس آینده به همکاری خود با قالیباف و شورای ائتلاف ادامه خواهد داد یا خیر گفت: موضوع هیٱت رئیسه مجلس بسیار به ترکیبی که بعد از انتخابات در مجلس شکل می‌گیرد بستگی دارد. اما اصل کلی ما این است که ما به همکاری‌های خودمان با همه نیروهای انقلاب ادامه خواهیم داد.   

وی در ادامه تصریح کرد: جریان چپ و اصلاح‌طلب در طول سال‌های اخیر تمام تلاش‌شان را کردند که اختلافاتی که به صورت طبیعی بین جریانات مختلف سیاسی در یک پارلمان وجود دارد را تحت عنوان دشمنی جبهه پایداری با شورای ائتلاف بازنمایی کنند  و بگویند که جبهه پایداری و قالیباف بر یکدیگر شمشیر از رو کشیده‌اند. اما درواقع اینطور نبود و ما همواره با بسیاری از اقدامات مثبت مجلس و دولت موافقیم و با آن‌ها اعلام همراهی کرده‌ایم.

دبیرکل جبهه پایداری با تاکید بر لزوم پرهیز از اختلاف افکنی بین نیروهای مکتبی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز برخی از کسانی که مدعی انقلابی‌گری هستند به تهمت‌پراکنی و اختلاف‌افکنی مشغول‌اند و ما علی‌الدوام به آن‌ها تذکر می‌دهیم. چرا که تخریب نیروهایی که در جریان انقلابی قرار می‌گیرند خط قرمز ماست.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره مواضع جبهه پایداری نسبت به سیاست خارجی و روابط بین الملل گفت: ما معتقدیم که در دنیای امروز داشتن ارتباط با دیگران از ضروریات زندگی در جهان امروزی است و ما از برقراری ارتباط با همه کشورها با حفظ اصول و ارزش‌های کلی‌مان استقبال می‌کنیم. اما آنچه که ما با آن مخالف هستیم سرسپردگی در مقابل ابرقدرت‌ها است.

محصولی در پایان تاکید کرد که در لیست مشترکی که منتشر شده است درواقع دو سرلیست وجود دارد و با حفظ کمال احترام نسبت به همه دیگر نامزدهای حاضر در لیست آقایان قالیباف و آقاتهرانی به عنوان نامزدهای اصلی دو جریان مؤتلف هر دو در کنار هم به عنوان سرلیست حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha