کد خبر 242376
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان خبر داد؛

لایحه جامع حمایت از نخبگان تدوین شد

لایحه جامع حمایت از نخبگان تدوین شد

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان خبر از تدوین لایحه جامع حمایت از نخبگان داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در مراسم افتتاحیه دومین رویداد ملی فناورانه میکروالکترونیک، اظهار کرد: لایحه جامع حمایت از نخبگان بعد از آماده شدن در کمیسیون‌های دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از تائید به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آینده این موضوع را بسیار روشن می‌بینم، افزود: این لایحه شامل ۲ بخش حمایت‌های مستقیم از نخبگان اعم از مالی و معنوی و بخش دوم هم ایجاد فرصت‌های اثربخشی برای نخبگان است. این لایحه با تبدیل شدن به قانون می‌تواند امیدآفرین برای نخبه‌های ما شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: نزدیک به ۶۰ درصد بودجه عمومی کشور در اختیار شرکت‌های دولتی است و این بنیاد در مقابل این بودجه‌ای که دریافت می‌کند باید از زیست بوم علم و فن‌آوری و زیست بوم نخبگانی حمایت کند. کاری که ما در بنیاد نخبگان داریم انجام می‌دهیم این است که این موضوع را تبدیل به قانون کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان، ایجاد قله‌های علمی، فناوری و امیدآفرین برای نخبگان با تمرکز بر حوزه‌های خاص فناورانه است. یکی از این موارد حوزه هسته‌ای است که بزودی برنامه ملی در این زمینه آغاز خواهد شد که فراخوان آن در دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد.

سید افقهی تاکید کرد:  یکی دیگر از موضوعات میکروالکترونیک و نانوالکترونیک و حوزه تراشه‌ها و ریزپردازنده‌هاست که به آن هم بطور جدی پرداخته می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این برنامه ملی تامین اعتبار هم خواهد شد. اعتبار خوبی در این حوزه در نظر خواهیم گرفت تا رنجیره ارزش را تکمیل کنیم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: ما در حوزه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی جزو چند کشور برتر دنیا هستیم. در حوزه میکروالکترونیک چه فرقی دارد و در این صنعت هم می‌شود، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha