کد خبر 242210
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

لزوم انطباق عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ با دستورالعمل وزارت کشور

لزوم انطباق عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ با دستورالعمل وزارت کشور

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست که عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ را منطبق با دستورالعمل و فرم‌های جدیدوزارت کشور تدوین کند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ نرجس سلیمانی در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری فاقد آئین دادرسی بوده است، گفت: این امر موجب رسیدگی‌های سلیقه‌ای در برخی از شهرها می‌شود و سالانه حجم زیادی از آرای قطعی این کمیسیون از سوی شعب دیوان عدالت اداری نقض می‌شود.

وی بیان کرد: وزارت کشور بخشنامه‌ای را به جهت التزام بخشی به عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ که منبعث از قوانین و مقررات تبصره‌های ذیل ماده ۱۰۰، آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری نیز هست؛ با هدف اجرا و رفع مشکلات و ابهامات، کنترل ضابطه‌مند و تحولات کالبدی شهرها به استانداری‌ها ابلاغ کرده است.

سلیمانی گفت: از این رو به شهرداری تهران در همین راستا تذکر داده می‌شود تا در خصوص نحوه عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ منطبق با مندرجات این دستورالعمل و فرم‌های جدید کمیسیون بدوی و تجدید نظر ماده ۱۰۰ اقدام کرده و گزارشی از بازخورد نتیجه را در یک بازه زمانی شش ماهه به شورای شهر ارائه دهد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha