کد خبر 241968
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

تشخیص حدود ۱.۵ درصد سرطان‌های جدید، سرطان معده هستند

تشخیص حدود ۱.۵ درصد سرطان‌های جدید، سرطان معده هستند

رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد که حدود ۱.۵ درصد سرطان‌های جدید در سال، سرطان معده است.

فریدون عزیزی رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: بر اساس آخرین پیمایش انجام گرفته شده، حدود ۱.۵ درصد سرطان‌های جدید تشخیص‌داده شده در سال سرطان معده است. 

وی افزود: سرطان معده، بر خلاف سایر سرطان‌های شکم مانند کولون، رکتوم، کبد، لوزالمعده یا روده کوچک از نظر علائم، نحوه بررسی و درمان متفاوت است.

رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: علائم سرطان معده می‌تواند مشکل در بلع و درد شکم، سوء هاضمه و نفخ بعد از خوردن غذا، سوزش سر دل، احساس سیری پس از صرف مقدار کمی غذا، داشتن احساس سیری در زمانی که باید گرسنه باشید، حالت تهوع و استفراغ، کاهش وزن غیر منتظره وزن و مدفوع سیاه‌رنگ را شامل شود.

وی ادامه داد: عوامل خطر در ابتلا به سرطان عبارتند از مصرف سیگار و الکل، رژیم غذایی حاوی غذاهای شور، دودی یا فرآوری‌شده، مصرف کم سبزیجات و میوه، چاقی یا داشتن اضافه وزن، ژنتیک و زمینه خانوادگی عفونت در معده است.

عزیزی همچنین گفت: با وجود آنکه افراد جوان هم به سرطان معده مبتلا می‌شوند، اما خطر ابتلا به آن با افزایش سن بیشتر می‌شود و بیشتر موارد تشخیص در افراد بالای ۶۰ سال بوده است. این بیماری همچنین در مردان از زنان شایع‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha