کد خبر 241878
۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

«حیات» گزارش می دهد؛

خبر مهم برای جانبازان مشمول خودروی وارداتی/ سامانه مجددا بازگشایی شد

خبر مهم برای جانبازان مشمول خودروی وارداتی/ سامانه مجددا بازگشایی شد

جانبازان ۷۰ درصد ویژه ظرف امروز و فردا امکان ثبت‌نام و ویرایش‌ خودروی وارداتی در سایت Janbazan.saleauto.ir دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سازمان توسعه تجارت اعلام کرد از امروز، یکشنبه ششم اسفندماه جانبازان ۷۰ درصد ویژه امکان ثبت‌نام یا ویرایش یک خودروی وارداتی دارند. به این ترتیب جانبازانی که در مرحله قبل از ثبت نام خودروی وارداتی جاماندند، هم اکنون می توانند اقدام به ثبت نام کنند. جانبازانی نیز که در مرحله قبل برای خودروی وارداتی ثبت‌نام کردند در حال حاضر امکان ویرایش خودروی ثبت درخواست کرده‌ خود را خواهند داشت.

سایت ثبت نام خودروی جانبازان

جانبازان می بایست برای ثبت نام خودروی وارداتی به سایت Janbazan.saleauto.ir مراجعه کنند. 

زمان و مهلت ثبت نام/ ویرایش خودروی جانبازان

در این دور از ثبت‌نام همچون مرحله قبل، ثبت‌نام در سه سطح و به تفکیک میزان درصد جانبازان واجدان شرایط انجام می‌شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از امروز ( یکشنبه، ۶ اسفند ماه) طی دو روز (ششم و هفتم اسفند) جانبازان ویژه ۷۰ درصد، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (هشتم و نهم اسفند) سایر جانبازان ۷۰ درصد و در نهایت پنجشنبه و جمعه (۱۰ تا ۱۲ اسفند) هم جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد می‌توانند ثبت‌نام جدید یا ویرایش ثبت‌نام‌های قبلی خود را از طریق سایت Janbazan.saleauto.ir انجام دهند.

آیا خودروی ثبت نامی جانبازان قابل تغییر است؟

با توجه به آنکه برخی از جانبازانی که طی نوبت اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی (۹ لغایت ۱۳ بهمن ماه) اقدام به ثبت‌نام کردند، درخواست‌ تغییر خودروی انتخابی خود را داشتند سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که طی مهلت اعلام شده جاماندگان و سایر ثبت نام کنندگان امکان دارند در صورت تمایل خودروی خود را ویرایش کنند یا متقاضیانی که ثبت‌نام نکردند، ثبت‌نام خود را انجام دهند.طبق تاکید سازمان توسعه‌ تجارت، ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه به منزله واردات قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

نکته مهم برای جانبازان مشمول خودروی وارداتی 

در آیین‌نامه جدید واردات خودروهای جانبازان، منع قانونی پنج سال عدم فروش خودرو از آیین‌نامه حذف شده و جانبازان خود نیز راساً می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند.

همچنین بر اساس آیین‌نامه جدید، چنانچه جانبازان معزز اقدام به واردات خودرو کنند، تمامی مراحل مربوط به اخذ خدمات پس از فروش، استاندارد، محیط زیست، امور گمرکی و شماره‌گذاری را شخصاً باید انجام دهند؛ مگر آنکه قبلاً خودرو انتخابی وارد کشور شده و مراحل استاندارد و محیط‌زیست را طی کرده باشد که در این صورت دو مرحله استاندارد و محیط زیست را لازم نیست انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha