کد خبر 241703
۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد؛

گسترش فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی از فردا

گسترش فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی از فردا

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا با گسترش فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران به ویژه در نواحی شمالی و شمال غربی خراسان رضوی شدت می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمد غیوری‌خواه، کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از فردا با گسترش فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران به ویژه در نواحی شمالی و شمال غربی شدت یافته و از روز یکشنبه ضمن کاهش محسوس دما بارش برف در بسیاری از نقاط استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بارش‌ها تا روز دوشنبه ادامه یافته و سه شنبه بارش‌ها موقتاً تضعیف شده و از روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری فعالیت خود را در سطح استان آغاز خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و افزایش سرعت وزش باد در نواحی مستعد و کوهستانی طی روزهای شنبه تا دوشنبه، کولاک برف، کاهش دید افقی به علت مه آلود شدن هوا و لغزندگی معابر پیش بینی می‌شود.

غیوری خواه اظهار کرد: ضمن اینکه طی روز شنبه در نواحی گرم‌تر شمال غرب استان، به علت رگبارهای باران، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی این سه روز وزش باد در مناطق بادخیز گاهی شدید با احتمال گردوخاک و بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا شنبه نیمه ابری به تدریج ابری از بعدازظهر رگبار باران و گاهی وزش باد شدید از اواخر وقت مه آلود و بارش برف و باران پیش بینی کرد.

غیوری خواه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تربت حیدریه با کمینه دمای ۴- درجه سلسیوس سردترین و داورزن با بیشینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای مشهد مقدس بین صفر و ۱۱ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سبزوار ۴۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha