کد خبر 241685
۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹

جام جهانی ۲۰۲۴ فوتبال ساحلی - امارات؛

سومین و مهمترین جدال ایران و برزیل/ طلسم شکنی با ارزشِ افتخاری تاریخی

سومین و مهمترین جدال ایران و برزیل/ طلسم شکنی با ارزشِ افتخاری تاریخی

تیم فوتبال ساحلی ایران درحالی فردا و در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی برابر برزیل قرار می‌گیرد که برای رسیدن به افتخار تاریخی حضور در فینال این جام، باید طلسم ناکامی مقابل پرافتخارترین تیم ادوار مختلف این جام را بشکند.

به گزارش گروه ورزشی حیات، مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی - ۲۰۲۴ امارات فردا شنبه با دو بازی برگزار می‌شود که ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های ایران با برزیل در ورزشگاه دیزاین دیستریکت شهر دبی برابر هم صف‌آرایی می‌کنند و در بازی دوم و از ساعت ۱۹ تیم‌های ایتالیا و بلاروس مقابل همدیگر قرار می‌گیرند.

از بین ۴ تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی این رقابتها، تنها تیم برزیل تجربه قهرمانی در این مسابقات را دارد؛ آنهم ۵ مرتبه و عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ این جام را در اختیار دارد. ایتالیا با ۲ عنوان نایب قهرمانی و ۲ عنوان چهارمی در رده بعدی قرار گرفته و ایران با یک عنوان سومی در جایگاه بعدی را بین این ۴ تیم در اختیار دارد. بلاروس هم نخستین تجربه حضور در مرحله نیمه‌نهایی را تجربه می‌کند و ایران دومین فرصت حضور در این مرحله را کسب کرده است.

جالب است بدانید از سال ۲۰۰۵ این رقابتها تحت «عنوان جام جهانی فوتبال ساحلی» برگزار می‌شود و قبل از آن (از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵) با عنوان «مسابقات جهانی فوتبال ساحلی» شناخته شده بود که به‌صورت سالانه و به میزبانی کشور برزیل برگزار می‌شد. هر ۹ دوره آن جام، با قهرمانی برزیل همراه شد و ایران در هیچ‌کدام از آن مسابقات حضور نداشت.

طلسم را بشکن و به فینال برس!

بازی ایران و برزیل، سومین و تاریخی‌ترین رویارویی دو تیم در جام جهانی فوتبال ساحلی است و ایران برای صعود تاریخی به فینال جام جهانی باید مقابل پرافتخارین تیم این جام به پیروزی دست یابد؛ اتفاقی که بسیار سخت به نظر می‌رسد اما عملکرد خوب ساحلی‌بازان کشورمان خصوصا دروازه‌بانان گلزن‌مان در این جام، شانس رسیدن به این موفقیت بزرگ را افزایش داده است.

تیم ایران در گروه B این جام، ابتدا برابر اسپانیا و در یک بازی نزدیک در جریان مسابقه به تساوی 6 بر 6 دست یافت اما در ضربات پنالتی این تیم قدرتمند را شکست داد. در بازی دوم، ایران با نتیجه 6 بر 3 آرژانتین را شکست داد و در رقابت صدرنشینی، برابر تاهیتی به پیروزی 5 بر 3 دست یافت و به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک‌چهارم رسید. در این مرحله هم با نتیجه 2 بر یک امارات میزبان را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی رسید.

از سوی دیگر، تیم برزیل که در گروه D قرار داشت، ابتدا برابر عمان به برتری 5 بر 3 رسید، سپس مقابل پرتغال به پیروزی 3 بر 2 دست یافت و در بازی آخر، 4 بر 3 مکزیک را شکست داد و به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. برزیلی‌ها در این مرحله با نتیجه 8 بر 4 ژاپن را شکست دادند و حریف ایران در مرحله نیمه نهایی جام شدند.

لازم به‌ذکر است، پیش از این تیم‌های فوتبال ساحلی ایران و برزیل ۲ مرتبه در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ فوتبال ساحلی برابر همدیگر صف‌آرایی کردند. نخستین دیدار دو تیم در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۳ برگزار شد که طی آن تیم ساحلی ایران با نتیجه ۴ بر یک مغلوب برزیل شد.

۲ سال بعد و دوباره در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۵ - پرتغال، دو تیم برابر همدیگر صف آرایی کردند که در یک بازی نزدیک، برزیل موفق شد با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب به پیروزی دست یابد. حالا دو تیم برابر سومین مرتبه در قالب این رقابتها برابر هم صف آرایی می‌کنند؛ مسابقه‌ای برخلاف دو بازی قبلی، برنده آن به فینال جام صعود می‌کند.

سومین و مهمترین جدال ایران و برزیل/ طلسم شکنی با ارزشِ افتخاری تاریخی

شکستن طلسم تاهیتی

تیم ایران در جام جهانی ۲۰۱۵ -تاهیتی، توانست دومین صعود تاریخی خود از مرحله گروهی را بدست آورد اما در مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد اما با شکست ۵ بر ۴ برابر تاهیتی از گردونه مسابقات کنار رفت؛ تیمی که در نهایت به‌عنوان نایب قهرمانی جهان دست یافت.

۴ سال بعد و در جام جهانی ۲۰۱۹ - باهاما، ایران بعد از ایتالیا به مرحله حذف صعود کرد و سومین صعود خود به این مرحله را جشن گرفت. در آن جام ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر سوئیس صف‌آرایی کرد و در یک بازی نزدیک و حساس با نتیجه ۴ بر ۳ این تیم را شکست داد و صعودی تاریخی به مرحله نیمه‌نهایی داشت. در مرحله نیمه‌نهایی آن جام، باز هم ایران برابر تاهیتی صف آرایی کرد و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد تا با بدشانسی محض از رسیدن به فینال محروم شود. در بازی رده‌بندی ایران با نتیجه ۵ بر ۳ ایتالیا را شکست داد و به عنوان تاریخی سوم جهان دست یافت. در آن مسابقات برزیل در فینال با نتیجه ۶ بر صفر تاهیتی را شکست داد و قهرمان جهان شد.

در این جام اما تیم فوتبال ساحلی کشورمان در سومین رویارویی تاریخی با تاهیتی، بالاخره توانست طلسم ناکامی برابر نماینده قاره اقیانوسیه را بشکند و در بازی صدرنشینی در گروه B با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل این تیم پیروز شده و مقتدرانه به مرحله حذفی صعود کند. آیا این طلسم برابر برزیل هم شکسته می‌شود.

صعودهای ایران و کسب عنوان سوم جهان

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، در یازده دوره جام جهانی فوتبال ساحلی، تنها در ۳ دوره غیبت داشت و در ۸ جام دیگر، نتوانسته است به فینال برسد. ایران در سال ۲۰۱۳ -تاهیتی، با تیم‌های برزیل، اوکراین و سنگال هم‌گروه بود و با کسب ۳ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به اوکراین و سنگال در رده دوم قرار گرفت و برای نخستین بار در تاریخ، راهی مرحله حذفی شد. در آن جام، ایران در یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب روسیه شد؛ تیمی که در نهایت توانست به‌عنوان قهرمانی جام جهانی دست یابد.

۲ سال بعد و در جام جهانی ۲۰۱۵ - پرتغال، تیم ملی ایران در مرحله گروهی با برزیل، اسپانیا و مکزیک هم‌گروه شد و با کسب ۶ امتیاز (برد 6 بر 5 اسپانیا، باخت 4 بر 3 برابر برزیل و برد 3 بر 2 مقابل مکزیک) و پس از برزیل صدرنشین، به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. اما با شکست ۵ بر ۴ برابر تاهیتی در این مرحله، از گردونه مسابقات کنار رفت.

4 سال بعد و در جام جهانی ۲۰۱۹ - باهاما، ایران بعد از ایتالیا به مرحله حذف صعود کرد و سومین صعود خود به این مرحله را جشن گرفت. در آن جام ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر سوئیس صف‌آرایی کرد و در یک بازی نزدیک و حساس با نتیجه ۴ بر ۳ این تیم را شکست داد و صعودی تاریخی به مرحله نیمه‌نهایی داشت.

در مرحله نیمه‌نهایی آن جام، باز هم ایران برابر تاهیتی صف آرایی کرد و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد تا با بدشانسی محض از رسیدن به فینال محروم شود. در بازی رده‌بندی ایران با نتیجه ۵ بر ۳ ایتالیا را شکست داد و به عنوان تاریخی سوم جهان دست یافت.

در این دوره از مسابقات، چهارمین صعود ایران به مرحله حذفی و دومین صعود به دیدار نیمه نهایی رقم خورد و ساحلی‌بازان کشورمان امیدوار هستند با پیروزی در بازی تاریخی مقابل برزیل، نخستین حضورشان در فینال جام جهانی فوتبال ساحلی را جشن گرفته و افتخاری بزرگ در این جام را به نام خود رقم بزنند.

برنامه دیدارهای مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۴ فوتبال ساحلی امارات به شرح زیر است:
شنبه - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
* ایران - برزیل، ساعت ۱۷:۳۰
* ایتالیا - بلاروس، ساعت ۱۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha