کد خبر 241653
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

کارگر در گفتگو با «حیات» اعلام کرد؛

تشریح آخرین وضعیت رای دادن بدون مهر خوردن در شناسنامه + فیلم

تشریح آخرین وضعیت رای دادن بدون مهر خوردن در شناسنامه + فیلم

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با قانون جدید انتخابات، شناسنامه رای دهندگان ممهور به مهر انتخابات نشده اما سابقه رای‌ فرد در پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال و عضو ستاد انتخابات کشور، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات ، درباره روند برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه، گفت: سازمان ثبت احوال کشور یکی از ارکان اصلی اجرای انتخابات در کشور است. نقش سازمان ثبت احوال هم در خصوص احراز هویت نامزدها قبل از از آغاز روند اجرایی و هم در روند احراز هویت رای دهندگان در روز انتخابات بسیار برجسته است.

وی افزود: با پیشرفت‌هایی که در حوزه های گوناگون رخ داده، ما توانستیم که علاوه بر مدارک هویتی، سرویس‌ها و اطلاعات الکترونیکی را در اختیار وزارت کشور قرار دادیم تا آن‌ها بتوانند از طریق این اطلاعات هویت رای دهنده‌گان را در پای صندوق‌های رای احراز کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال و عضو ستاد انتخابات کشور با ارائه توضیحاتی درباره مدارک هویتی مورد نیاز برای شرکت در انتخابات پیش‌رو گفت: در قانون جدید انتخابات، علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، برخی از مدارک هویتی دیگر مثل گواهینامه رانندگی هم مورد قبول واقع شده است. البته لازم به ذکر است که کسانی که با مدارکی به جز کارت ملی و شناسنامه به صندوق رای مراجعه می‌کنند هم همچون دیگران احراز هویت می‌شوند و سپس قادر به رای دادن خواهند بود.

کارگر همچنین گفت: نکته حائز اهمیت این است که با این قانون جدید شناسنامه رای دهندگان ممهور به مهر انتخابات نخواهد شد اما سابقه رای‌ فرد در پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال ثبت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha