کد خبر 241550
۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

علیرضا سهرابیان در گفتگو با «حیات»:

هروقت فوتبالیست‌ها توانستند در میادین بین‌المللی افتخار کسب کنند می‌توان در موردشان صحبت کرد

هروقت فوتبالیست‌ها توانستند در میادین بین‌المللی افتخار کسب کنند می‌توان در موردشان صحبت کرد

رییس فدراسیون قایقرانی در خصوص اختلاف میان فوتبالیست‌ها و قهرمانان سایر رشته‌های ورزشی صحبت کرد.

علیرضا سهرابیان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص اختلافی که میان فوتبالیست‌ها و قهرمانان سایر رشته‌های ورزشی بابت پاداش‌ها رخ داده اظهار داشت: من علاقه‌ای به صحبت در خصوص فوتبال و فوتبالیست‌ها ندارم. به جز تیم ملی کشورمان که عرق ملی ما باعث علاقه به نتایج آن می‌شود و تیم ملوان انزلی که تیم شهر من است و از کودکی به آن علاقه داشتم ترجیح می‌دهم زیاد در مورد فوتبال حرف نزنم. هر زمان فوتبال توانست مثل رشته‌های مدال آور ما در المپیک و بازی‌های آسیایی افتخار کسب کند می‌توانیم در خصوص آن صحبت کنیم و آنها را با قهرمانان دیگر رشته‌ها مقایسه کنیم.

وی افزود: این ناراحتی به وجود آمده برای قهرمانان رشته‌های ورزشی از این جهت بوده که موقعی که بحث مدال آوری مطرح می‌شود به رشته‌های مدال آور توجه می‌شود ولی موقع اعطای پاداش میزان توجه و علاقه‌مندی را مدنظر قرار می‌دهند و به فوتبال توجه بیشتری می‌شود و یک همسان‌سازی باید در این خصوص صورت بگیرد. در این صورت است که یک کشتی‌گیر با پیشانی و گوش شکسته، یک تکواندوکار با دست و پای شکسته و یک دختر قایقران با دستان پینه بسته که هیچ وقت نمی‌تواند به خاطر آن فرزندش را نوازش کند از این اختلاف‌ها و تبعیض‌ها دلگیر نمی‌شود و تمام تمرکز خودش را روی ورزشش می‌گذارد.

رییس فدراسیون قایقرانی در ادامه گفت: این موضوع از سوی آقای کیومرث هاشمی مطرح و پیگیری شد و خود من هم که عضو ستاد اجرایی المپیک هستم از جهت دیگری این موضوع را پیگیری کردم و امیدوارم به نتیجه مطلوب برسد تا قهرمانان رشته‌های ورزشی شاهد چنین تبعیضی نباشند. یک قهرمان مثل حسن یزدانی هم طرفداران زیادی دارد ولی هیچ وقت به او امکان واردات خودروی صد میلیارد تومانی داده نشده است. وقتی این تفاوت‌ها اعمال می‌شود تمرکز یک کشتی‌گیر مثل یزدانی در مواجهه با تیلور ممکن است به اندازه وقتی نباشد که دغدغه‌های مالی داشته باشد. اگر این مورد به نتیجه مطلوب برسد اثرات مهمی برای ورزش کشور خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha