کد خبر 241509
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

با حضور در غرفه «حیات» مطرح شد؛

تشریح برنامه‌های طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال

تشریح برنامه‌های طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال

مدیرکل حمایتی تغذیه وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال طرحی است که به همت وزارت کار و با همکاری وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ایجاد شده است.

زهرا قیومی مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه مطبوعات گفت: برنامه ارتقاء امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال طرحی است که به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه  ایجاد شده است که در این طرح کودکان نیازمند به حمایت تغذیه‌ای شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح اندازه‌گیری وزن و قد و بی‌ام‌آی بدن کودکان هر ماه پایش می‌شود، ادامه داد: اگر شاخص‌های رشد منطبق با استانداردهای رشد باشد، طبیعتا کودک نیاز به حمایت ندارد ولی اگر پایین‌تر از سطح استاندارد باشد نیازمند یک تغذیه مضاعف و حمایتی است که به وزن ایده‌آل برسد.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: این فرآیند از طریق دانشگاه‌های وزارت علوم به وزارت بهداشت اعلام می‌شود و وزارت بهداشت در یک بانک داده‌ای به وزارت تعاون ابلاغ می‌کند و وزارت تعاون هم بر اساس دهک‌بندی وسع‌سنجی انجام می‌دهد، لذا برای سرپرست خانوار کودکانی که در دهک یک تا پنج هستند، مبلغ یک میلیون تومان و برای سرپرست خانوار کودکانی که در دهک ۶ و ۷ هستند مبلغ ۶۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه این مبلغ بصورت اعتباری هست، خاطرنشان کرد: کارت‌های اعتباری این عزیزان شارژ می‌شود و آنها  می‌توانند با مراجعه  به فروشگاه‌های طرح کالابرگ الکترونیکی  اعتبار استفاده کنند ضمنا این مبلغ قطعا با مبلغ یارانه فرق می‌کند.

قیومی همچنین گفت: کارت خانواده‌های مشمول پنجم هر ماه شارژ می‌شود لذا می‌توانند تا سقف اعتبار کارت استفاده کنند؛ تا الان ۵ مرحله واریز شده و ان‌شاءالله دو مرحله دیگر تحت عنوان «عیدانه» تا پایان سال واریز خواهد شد.  کودکان در این بازه ارزیابی می‌شوند برای سال آینده اگر همچنان نیاز به کمک داشته باشند، ادامه پیدا می‌کند و نهایتا تا 5 سال می‌توانند مشمول این حمایت باشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha