کد خبر 241391
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر؛

پایان «سرو سیمین»؛ بیش از ۸۰ درصد برگزیدگان از ایران

پایان «سرو سیمین»؛ بیش از ۸۰ درصد برگزیدگان از ایران

هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر سرو سیمین با اهدای ۱۴ تندیس به برگزیدگان داخلی و ۳ تندیس به برگزیدگان خارجی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ برگزیدگان هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر سرو سیمین شب گذشته، در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران معرفی و از آنان قدردانی شد.

نشان هنر در حرم به همراه لوح سپاس و هدیه نقدی در بخش ویژه به آقای فرزاد زارعی از اصفهان برای هنر مشبک فلز و همچنین لوح زرین و هدیه نقدی مکتب هنر رضوی به آقای ناصر آئینه چیان از خراسان رضوی برای خلق آثار فاخر در حرم رضوی در چهار دهه اهدا شد.

نشان ترنج سیمین به همراه لوح سپاس و هدیه نقدی به خانم مرضیه درویشی به عنوان بانوی برتر از همدان در هنر سوزن دوزی و نشان فردا به همراه هدیه نقدی در بخش دانش آموزی به آقای علیرضا مصلح از فارس در هنر منبت روی چوب اهدا شد.

نشان رویش دوباره سرو و هدیه نقدی به آقای اکبر جهازی به نمایندگی از یک نسل از اردبیل برای هنر ورنی بافی و و نشان فردا به همراه هدیه نقدی در بخش دانشجویی به خانم سهیلا هاشمی پور از هرمزگان برای هنر گلابتون دوزی اهدا شد.

در بخش اصلی، نشان سروسیمین ۸ به برگزیدگان داخلی به ترتیب (مرتضی افضلی از اصفهان برای هنر طلاکوبی روی فولاد، علی اکبر رمضانی از قم برای هنر قلم زنی، ماجد شهریاری از آباده فارس برای هنر منبت، انسیه عشایری از بوشهر برای هنر تذهیب و حامد جیزان از خراسان برای هنر مینای صبی) و در بخش برگزیدگان خارجی به ترتیب (معصومه ابراهیمی از افغانستان برای هنر سوخته نگاری، اندراس سندور از مجارستان برای هنر احجام چوبی و فلزی و جنت گارلیوا از ترکمنستان برای هنر نساجی سنتی) اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha