کد خبر 241380
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱

حسینی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

رسانه‌های سنتی اگر با فن‌آوری‌های جدید هماهنگ نشوند، از بین می‌روند

رسانه‌های سنتی اگر با فن‌آوری‌های جدید هماهنگ نشوند، از بین می‌روند

فعال و منتقد اجتماعی با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با مطبوعات، گفت: به نظر من اگر رسانه‌های سنتی خودشان را با ابزارهای جدید هماهنگ نکنند، از بین خواهند رفت.

مجید حسینی، فعال و منتقد اجتماعی، با حضور در غرفه حیات، در بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه‌ رسانه‌های ایران به بیان نظرات درباره این نمایشگاه پرداخت و گفت: من فکر می‌کنم که هویت مطبوعات عوض شده و مطبوعات آن معنای قدیمی‌شان دیگر وجود ندارند. به عنوان مثال اگر من اکنون با سه خبرگزاری مصاحبه کنم، احتمالا  این مصاحبه‌ها در خبرگزاری‌ها کمتر از مخاطبان همان مصاحبه در شبکه‌های اجتماعی باشند.

وی با تاکید بر لزوم سازگاری هرچه بیشتر رسانه‌های سنتی با فن‌آوری‌های نوین تاکید کرد: به نظر من اگر رسانه‌های سنتی خودشان را با ابزارهای جدید هماهنگ نکنند، از بین خواهند رفت. شاهد این ادعا روزنامه‌هایی هستند که در روزگاری نه‌چندان دور تیراژ چند میلیونی داشتند اما امروز تیراژ آن‌ها به زحمت به ۲۰ هزار نسخه می‌رسد.

این فعال و منتقد اجتماعی با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی ادامه داد: امروز ماهیت کار رسانه‌ای عوض شده و این سبک از برگزاری نمایشگاه مدلی نیست که بتواند پاسخگوی تقاضای عظیمی که در این حوزه به وجود آمده باشند.

حسینی همچنین گفت: الان به جمعیت حاضران در این نمایشگاه نگاه کنید؛ واضحا این میزان جمعیت با تعداد مخاطبانی که مثلا یک اینفلوئنسر اینستاگرامی مثل «صادق بوقی» جذب می‌کند، قابل مقایسه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha