کد خبر 241330
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

پورمحمدی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد:

احزاب در ایران قوام و کارکرد لازم را ندارند/ لزوم فعالیت احزاب در همه ایام سال

احزاب در ایران قوام و کارکرد لازم را ندارند/ لزوم فعالیت احزاب در همه ایام سال

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نمی‌توان نمره مشخصی به فعالیت احزاب در ایران داد، گفت: احزاب در ایران قوام و کارکرد لازم را ندارند.

مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، با حضور در غرفه حیات، در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در خصوص نقش احزاب در جریان برگزاری انتخابات گفت: در یک جامعه مردم‌سالار که همه امور آن به انتخابات بستگی دارد، نقش احزاب بسیار تعیین‌کننده است و فعالیت سیاسی شناسنامه‌دار، پاسخگو و قابل رصد و اندازه‌‎گیری فقط با حضور احزاب معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: متاسفانه چون ما قوانین روشنی که بتوانند حقوق و حد و مرزهای فعالیت احزاب را مشخص کنند، نداریم به تعریف روشنی از نقش فعالیت‌های حزبی نیز نرسیده‌ایم و فعالیت احزاب تا حدود زیادی شناور و سیال است. همچنین به‌دلیل نامشخص بودن قوانین، جایگاه و تاثیرگذاری‌شان، نمی‌توان نمره مشخصی به فعالیت احزاب در ایران داد. 

پورمحمدی در درباره فراز و فرود فعالیت احزاب در ایام انتخابات و پس از آن، خاطرنشان کرد: به هر حال هرکاری یک بهاری دارد و بهار فعالیت‌های سیاسی هم انتخابات است و این فراز و فرود از این رو امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است اما به‌دلیل همان فقدان قوانین لازم برای  مشخص ساختن فعالیت آن‌ها در کشور متاسفانه احزاب قوام و کارکرد مطلوب خود را پیدا نکرده و به صرف فعالیت رد موسم انتخابات اکتفا می‌کنند.

پورمحمدی در پایان گفت: درست است که فصل انتخابات بهار فعالیت سیاسی است و بروز و ظهور فعالیت احزاب باید در این ایام پررنگ‌تر باشد؛ اما نباید احزاب به این مقطع انتخابات بسنده کنند و لازم است که در همه مسائل، همه زمان‌ها و همه حوزه‌ها نقش ویژه و موثر خود را ایفا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha