کد خبر 241274
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

معاون توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید مطرح کرد؛

اگر فرزند شهید و جانباز نیروی مولد شود، به رسالت بنیاد شهید عمل کردیم/ اشتغال به معنای کارآفرینی نیست

اگر فرزند شهید و جانباز نیروی مولد شود، به رسالت بنیاد شهید عمل کردیم/ اشتغال به معنای کارآفرینی نیست

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کارآفرینی خلق فرصت و بهره‌برداری از آن است، گفت: اگر فرزند شهید و جانباز، نیروی مولد شود، به رسالت بنیاد شهید عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمد میرزابیگی، معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هم‌اندیشی حوزه اشتغال و کارآفرینی گفت: یکی از ایراداتی که حداقل در این مدت کوتاه تجربه کردم، بنیاد شهید کارکرد جزیره‌ای دارد ولی شبکه‌ای نیست. اگر کارکرد آن شبکه‌ای بشود و نگاهی اشتراکی وجود داشته باشد، اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در نشست‌های هم‌فکری، اتفاقات مهمی رخ می‌دهد، در این نشست‌ها جرقه‌های فکری زده می‌شود و با آن می‌توان دروازه‌های بزرگی گشود.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت حوزه اشتغال اظهار کرد: پایان برنامه سوم مصادف شد با صحبت‌های مقام معظم رهبری که ایشان فرمودند کسانی که در حوزه اشتغال کار می‌کنند، باید مثل کسانی باشند که در اتاق جنگ فعالیت می‌کنند.

وی افزود: زمانی می‌خواستیم برای کارآفرینی مطالبی پیدا کنیم اما برخی نگاه مناسب و درک لازم را به کارآفرینی نداشتند اما سال‌هاست دنیا به سمت کارآفرینی حرکت کرده است.

میرزابیگی با بیان اینکه کارآفرینی یک موتور محرک در حوزه‌های مربوطه است، عنوان کرد: می‌بایست کار آفرینی، سازمانی صورت بگیرد و زمینه‌های این موضوع را باید فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اگر آموزش وجود نداشته باشد و فقط بخواهیم با وام تسهیلات کسی را شاغل کنیم، آن فرد در آینده بیکار و بدهکار خواهد شد، تصریح کرد: باید کسانی شاغل شوند که از دانش و مهارت بالایی برخوردار باشد و بعد به آن‌ها تسهیلات بدهیم، زمانی اشتغال کارآمد است که پشتوانه آن کارآفرینی باشد.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: هیچگاه اشتغال به معنای کارآفرینی نیست و اصلا کارآفرینی به معنای کارآفریدن نیست. اشتغال در کشور متولی‌های زیادی دارد و بحث بیکاری و اشتغال و موضوع ازدواج از مسأله‌های کلان کشورهاست.

وی با اشاره به تفاوت اشتغال و کارآفرینی توضیح داد: در حوزه کارآفرینی نیاز، عامل اصلی نیست بلکه یک انگیزه وجود دارد. در کارآفرینی خلق منابع صورت می‌گیرد.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه کسانی که نگاه‌شان اقیانوسی است نگاه خلق فرصتی دارند و باید همه مدیران این نگاه را داشته باشند، یادآور شد: مدیر موفق کسی است که منابع را به درستی مدیریت کند. مدیر امروز در این نسل جدید، مدیری است که نباید به عرضه نگاه کند بلکه او در سمت تقاضا می‌ایستد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دنیا به سمت مدیریت بانوان پیش می‌رود زیرا که مدیریت اشتراکی را بهتر انجام می‌دهند.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: به مدیران توسعه می‌کنم کتاب‌های کارآفرینی را مطالعه کنند. اگر فرزند شهید و جانباز، نیروی مولد شود، به رسالت بنیاد شهید عمل کردیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha