کد خبر 241269
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

سروری با حضور در غرفه «حیات» خبر داد:

صرفه‌جویی ارزی قابل توجه با تولید واکسن در کشور/ واکسن سالک هم داخلی‌سازی می‌شود + فیلم

صرفه‌جویی ارزی قابل توجه با تولید واکسن در کشور/ واکسن سالک هم داخلی‌سازی می‌شود + فیلم

رئیس انیستیتو پاستور ایران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در سال  1403، تولید واکسن بیماری سالک در کشور است، گفت: تولید واکسن در داخل کشور سبب صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی می‌شود.

رحیم سروری رئیس انیستیتو پاستور ایران با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اینکه  یکی از اهداف اصلی واکسن، کنترل و مهار بیماری‌های واگیردار است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در سال  1403 بحث تولید واکسن بیماری سالک در کشور است. ما در کشور در برخی از استان‌ها با این بیماری مواجه هستیم و متاسفانه در دنیا واکسنی برای این بیماری وجود ندارد. 

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که یک انگلی در سالک وجود دارد که بسیار پیچیده است ولی به همت متخصصان در سال 1403 واکسن این بیماری در ایران ساخته خواهد شد. 

رئیس انیستیتو پاستور ایران بیان کرد: جان انسان‌ها قیمت ندارد و هرچقدر برایش هزینه شود، کم است و اگر ما بتوانیم واکسنی تولید کنیم که طفلی از دنیا نرود، هیچ قیمتی روی آن نمی‌توان گذاشت.

 وی ادامه داد: در شرایطی که وزارت بهداشت پول وارد کردن واکسن را در اختیار شرکت‌های خارجی مربوطه قرار داده بود عملاً واکسنی وارد ایران نشد ولی با همت متخصصانمان، واکسن کرونا در کشور تولید شد. 

ما هرچقدر بتوانیم واکسن هایی که وارداتی هستند را به پشتوانه شرکت‌های دانش بنیان و انستیتو پاستور را در داخل تولید کنیم صرفه جویی ارزی قابل توجهی را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha