کد خبر 239925
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

انتقال تکنولوژی تولید واکسن‌های پنوموکوک و روتا ویروس به کشور

انتقال تکنولوژی تولید واکسن‌های پنوموکوک و روتا ویروس به کشور

عضو هیات علمی انیستیتو پاستور ایران از انتقال تکنولوژی تولید واکسن‌های پنوموکوک و روتا ویروس به کشور خبر داد.

احسان مصطفوی عضو هیات علمی انیستیتو پاستور ایران با بیان اینکه ایران تنها کشور دارای انستیتو پاستور در خاورمیانه است، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات اظهار کرد: بیش از ۱۱ میلیون دز واکسن ب، ت، ژ، بیش از ۹ میلیون دز واکسن هپاتیت ب، بیش از ۱۶ میلیون دز واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس و بیش از سه میلیون ویال محلول‌های تزریقی تولید و عرضه شده است.

وی با بیان اینکه مقدمات تولید واکسن روتاویروس در سال گذشته در موسسه انیستیتو پاستور انجام شده، افزود: دانش فنی و تکنولوژی واکسن روتاویروس از یک شرکت هندی گرفته شده و زیر ساخت لازم در انیستیتو پاستور نیز در این خصوص فراهم شده است. 

عضو هیات علمی انیستیتو پاستور ایران بیان کرد: یک شرکت کوبایی نیز دانش فنی واکسن پنوموکوک را به کشور منتقل کرد و این واکسن نیز در ایران تولید می‌شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر شبکه‌های تحقیقاتی بیوتکنولوژی، پزشکی مولکولی و بیماری‌های نوپدید در این مجموعه راه اندازی شده است. آزمایشگاه‌های مرجع کشوری انستیتو پاستور شامل آزمایشگاه‌های کووید ۱۹، آبله میمونی، مالاریا و سیاه سرفه است.

مصطفوی با بیان اینکه واکسن‌های پاستوکووک، انواع آنتی‌ژن‌ها، سرم‌ها، واکسن هپاتیت ب، واکسن ب، ت، ژ، واکسن ضد سرطان مثانه همچنین واکسن پروستات در حال تولید است، گفت: بیش از ۱۶ میلیون دز واکسن پاستوکوک در انیستیتو پاستور تولید شده و تاکنون ۲۰۰ هزار دز واکسن  ب ث ژ به کشور ونزوئلا صادر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha