کد خبر 241188
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

محمدی در حاشیه نشست خبری نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد؛

عرضه شیر خشک به کودکان زیر۲ سال مشمول یارانه خواهد بود

عرضه شیر خشک به کودکان زیر۲ سال مشمول یارانه خواهد بود

رئیس سازمان غذا و دارو  در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات گفت: طرح دارویار پرداخت از جیب مردم را کاهش می‌دهد و به موجب آن افراد تحت پوشش بیمه برای کودکان زیر دو سال خود می‌توانند شیر خشک را با استفاده از یارانه دریافت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری خود در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: حمایت سازمان‌های بیمه‌گر یکی از ملزومات است و برای ثابت نگه داشتن پرداختی از جیب مردم باید تعهدات بیمه‌ای به داروخانه‌ها به موقع انجام شود.  

وی افزود: اجرای طرح دارویار با کمک نظام بیمه‌ای یارانه ارزی پرداخت از جیب مردم را برای افرادی که پوشش بیمه دارند، کاهش می‌دهد؛ از تیر ماه سال گذشته تا الان این طرح را اجرا کردیم و کماکان پرداخته از جیب را ثابت نگه خواهیم داشت؛ برنامه ما این است که از طریق پرداخت مابه‌التفاوت ادامه اجرای این طرح را ادامه دهیم.

محمدی ادامه داد: ارز شیرخشک به ارز نیمایی تبدیل شده است و مابه‌التفاوت قیمت آن به مصرف کننده واقعی پرداخت می‌شود. عرضه شیرخشک به کوکان زیر ۲ سال مشمول یارانه خواهد بود.  

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: اولین محموله واکسن‌های پنوموکوک به وزارت بهداشت تحویل داده شده است و این طرح نیز از بندر عباس شروع شده است.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو با فروش اینترنتی دارو مخالف است، اما با ارسال داروهای تجویز شده توسط پزشک به درب منزل در چهارچوب قانونی مشکلی ندارد و افراد می‌توانند نسخه تجویز شده توسط پزشک معالج توسط سکوها دریافت کنند. 

محمدی در پایان گفت: به یاری خدا مردم عزیز ما می‌توانند از برکات این طرح و دریافت دارو به صورت غیر حضوری بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha