کد خبر 241173
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

سالک‌مقدم در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

درخواست از مردم جهت اهدای خون برای حفظ ذخایر خونی مورد نیاز بیماران

درخواست از مردم جهت اهدای خون برای حفظ ذخایر خونی مورد نیاز بیماران

معاون فنی و فن‌آوری‌های نوین سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات مانند عید نوروز و فصل سرما میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش می‌یابد، از مردم خواست جهت اهدای خون برای حفظ ذخایر خونی مورد نیاز بیماران اقدام کنند.

عبادالله سالک‌مقدم، معاون فنی و فن‌آوری‌های نوین سازمان انتقال خون با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به روزه‌داری مردم و عید نوروز که هر دو سبب کاهش مراجعه به مراکز اهدای خون می‌شود، اظهار کرد: اهدای خون در برخی از ایام تحت تاثیر قرار گرفته و میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال کاهش پیدا می‌کند.  

وی افزود: میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در ایام تعطیل،  فصول سرد سال و ماه مبارک رمضان کاهش پیدا کرده و وقفه‌ای در اهدای خون انجام می‌شود و باید تلاش کرد تا کمبودی در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خونی در کشور احساس نشود. 

معاون فنی و فن‌آوری‌های نوین سازمان انتقال خون بیان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی است و سازمان انتقال خون باید از ذخایر کافی برخوردار باشد. 

وی در ادامه تاکید کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز و تابستان نیز میزان مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش پیدا می‌کند. من از مردم نوع دوست درخواست دارم که با اهدا خون به حفظ ذخایر خونی بیماران کمک کنند.

سالک‌مقدم همچنین گفت: ماه رمضان و روزه‌داری مردم و عید نوروز هر دو سبب کاهش مراجعه به مراکز اهدای خون می‌شود. از اهداکنندگان دعوت می‌کنیم که با اهدای خون در ماه پایانی سال، سازمان انتقال خون را در نگهداشت ذخایر خونی کشور کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha