کد خبر 243485
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر خون در کشور افزایش یافت/ ضرورت اولویت دادن به اهدای خون در روزهای پایانی سال

نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر خون در کشور افزایش یافت/ ضرورت اولویت دادن به اهدای خون در روزهای پایانی سال

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون، از کاهش ذخایر خون و افزایش مصرف آن در مراکز درمانی در ایام پایانی سال خبر داد و از شهروندان دعوت کرد در میان تمام مشغله‌های کاری این روزها، اهدای خون را در اولویت قرار دهند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، شهرام میرزایی سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون با اشاره به تقارن مناسبت‌های تقویمی و وضعیت ناپایدار جوی گفت: همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش مشغله مردم، شاهد کاهش حضور اهداکنندگان در مراکز اهدای خون هستیم.

وی، سرمای هوا و نزولات آسمانی و شیوع بیماری‌های فصلی را دلیل دیگری بر کاهش مراجعات مردم دانست و افزود: هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم، میزان مصرف خون در مراکز درمانی بالا می‌رود زیرا خیلی از مردم ترجیح می‌دهند ایام نوروز را به گذراندن دوران نقاهت خود تخصیص دهند یا اعمال جراحی را قبل از این روزها انجام دهند. 

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان و همزمان ورود به تعطیلات عید نوروز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ذخایر به شرط ادامه کاهش مراجعات، تاکید کرد: این دو مناسبت عزیز و فرخنده نیز خود دلایل دیگری برای کاهش مراجعات اهدای خون بوده و شهروندان و هموطنان عزیز باید در نظر بگیرند که خانواده‌هایی، این روزهای خوب را ممکن است به خاطر نبود خون کافی برای درمان عزیزان‌شان در مراکز درمانی سپری کنند یا وضعیت دشوارتری را تجربه کنند. 

میرزایی همچنین ضمن تشکر از اهدا کنندگان عزیزی که همیشه پشتیبان و حامی بیماران نیازمند به خون و در کنار سازمان انتقال خون بوده‌اند، از تمامی مردم کشورمان درخواست کرد که این روزها اهدای خون را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند زیرا یک نوبت اهدای خون آنها می‌تواند عیدی سلامت را به سه خانواده ارزانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha