کد خبر 241022
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

مدیرکل انتقال خون مازندران مطرح کرد؛

کاهش شدید ذخایر خونی در مازندران

کاهش شدید ذخایر خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران از کاهش شدید سطح ذخایر خون در همه گروه های خونی خبر داد و از مردم نیکوکار استان برای اهدای خون درخواست یاری کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عبداله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران اظهار کرد: طی دوهفته اخیر و به دلیل سرد شدن هوا و کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون استان، ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی سیر نزولی یافته است و با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به گردشگر پذیری استان، وجود ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان و همچنین حدود ۱۴ هزار بیمار خاص، مصرف خون در استان زیاد است و ذخایر خون خیلی زود تنزل پیدا می‌کند.

محمدی فیروزجایی تاکید کرد: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل در دو شیفت صبح و عصر و مراکز اهدای خون بهشهر، قائم شهر، تنکابن، نور، چالوس و رامسر از صبح تا بعد از ظهر فعال هستند و مرکز اهدای خون بابلسر روزهای فرد هفته و مرکز گلوگاه روزهای شنبه و چهارشنبه و مرکز جویبار نیز پنج شنبه‌ها صبح تا ظهر باز بوده و آماده خونگیری از داوطلبان هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای اهدای خون دعوت کرد و گفت: امیدواریم مثل همیشه و با حضور مردم نوع دوست سراسر استان بتوانیم پیش از شروع ماه مبارک رمضان، ذخایر خون و فرآورده‌های خونی را در استان مازندران به وضعیت مطلوب برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha