کد خبر 240926
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

صادرات بیش از ۱۵ هزار تن انواع آبزیان از استان بوشهر به ۱۸ کشور

صادرات بیش از ۱۵ هزار تن انواع آبزیان از استان بوشهر به ۱۸ کشور

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات بیش از ۱۵ هزار تن انواع آبزیان از این استان به ۱۸ کشور آسیایی و اروپایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهدی تنگستانی‌مکان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم دامپزشکی استان را برگزاری اردوی جهادی برای واکسینه‌شدن دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: در دهه فجر اردوی جهادی شهدای قدس در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا و دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شدند.

وی این خدمات به دامداران را رایگان اعلام و بیان کرد: در یک سال گذشته اردوهای جهادی مختلف با مشارکت تیم‌های دامپزشکی استان بوشهر برای انجام واکسیناسیون دام به‌صورت رایگان در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا و هزاران رأس دام واکسینه و اماکن دامی سمپاشی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به برگزاری رزمایش و اردوهای جهادی برای خدمت‌رسانی رایگان به روستاییان و عشایر در مناطق صعب‌العبور و محروم تصریح کرد: در سال جاری تاکنون انواع دام بومی و صنعتی به‌صورت رایگان علیه بیماری‌ها واکسینه شده است.

تنگستانی‌مکان در ادامه با اشاره به اینکه استان بوشهر ظرفیت قابل توجهی در عرصه اقتصاد دریامحور دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا صید و پرورش آبزیان در همه نقاط استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است و ساحل‌نشینان استان از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

وی صادرات آبزیان استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در سال جاری بیش از 15 هزار و 345 تن انواع آبزیان از استان بوشهر به نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی استان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر صادرات 12 هزار تن میگو پرورشی و 3 هزار و 342 تن انواع ماهیان دریایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این محموله‌های صادراتی با نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی استان بوشهر صادر شده است.

تنگستانی‌مکان از صادرات این محموله‌ها به 18 کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: آبزیان تولید شده در استان بوشهر پس از فرآوری، نظارت و آزمایشات لازم به ‌کشورهای اتحادیه اروپا، روسیه، چین، حاشیه خلیج فارس، مالزی، ترکیه، تایوان، ارمنستان، بلاروس، بنگلادش، هنگ کنگ، آذربایجان، تایلند صادر شده است.

صادرات 900 تن آبزیان از تنگستان

همچنین احمد علیپور با اشاره به صادرات آبزیان این شهرستان به خارج از کشور اضافه کرد: در این راستا با نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی حدود 900 تن آبزیان از تنگستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان بر تمامی محصولات آبزی صادراتی حوزه این شهرستان نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی داشته است خاطرنشان کرد: در 11 ماه امسال 49 محموله صادراتی به میزان 96 تن ماهی غیرخوراکی منجمد و حدود 800 تن میگو منجمد تحت نظارت بهداشتی قرنطینه قرار گرفته‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان صادرات آبزیان را بر اساس ضوابط، با صدور گواهی بهداشتی بین‌المللی دامپزشکی دانست و تصریح کرد: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور و فعالیت کارشناسان نظارتی دامپزشکی نقش مهمی در تجارت و صادرات این محصولات ایفا می‌کنند. 900 تن محموله صادراتی آبزیان تنگستان به بیش از 7 کشور از جمله چین، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، مالزی و کره جنوبی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha