کد خبر 240797
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

رئیس جمهور اعلام کرد:

۶۰ هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان کشور ساخته می‌شود

۶۰ هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان کشور ساخته می‌شود

رئیس جمهور از ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان کشور خبر داد و گفت: ۵۷ واحد دانشگاهی مجری ساخت این واحدهای مسکونی خواهند بود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر شنبه در شورای‌عالی مسکن که به صورت وبیناری و با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری شاهرود پخش می‌شد، بیان کرد: در ۵۷ واحد دانشگاهی کشور، واحدهای مسکونی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز عملیات ۶۰ هزار واحد مسکونی در دانشگاه‌های کشور، آغاز می‌شود، افزود: تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم در این ارتباط منعقد شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این خانه‌ها در یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مازاد دانشگاه‌های کشور ایجاد می‌شود، ابراز کرد: وزارتخانه‌های بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد در این ارتباط همکاری خوبی داشتند.

رئیسی با بیان اینکه زمین‌های مازادی که رها شده بودند حالا میزبان خانه‌های دانشگاهیان خواهند شد، ابراز کرد: برای ساخت مسکن از ظرفیت‌های استانی هم استفاده شود.

وی با بیان اینکه استادان قشر پرتلاش و دلسوزی هستند که باید مشکل مسکن برای آنها حل شود، تاکید کرد: زمینه ۶۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی نیز در دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است.

رئیس جمهور ایران اسلامی همچنین بیان کرد: خوابگاه‌های متأهلی ظرفیت خوبی را برای فراهم کردن ازدواج دانشجویان ایجاد می‌کند.

عملیات ساخت ۹۱۲ واحد مسکونی دانشگاهی امروز در سمنان نیز با حضور مسئولان اجرایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha