کد خبر 240740
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

جنجال‌های بازیکن حاشیه‌ساز تمامی ندارد؛

نتیجه انفعال فدراسیون در برخورد با مدافع خاطی

نتیجه انفعال فدراسیون در برخورد با مدافع خاطی

مدافع ملی پوش پرسپولیس یک جنجال دیگر ایجاد کرد تا نشان دهد چشم پوشی از خطاهای گذشته او از سوی فدراسیون چه نتیجه‌ای به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف آلومینیوم اراک رفت و با ارائه یک بازی نه چندان دلچسب و انتقاد آمیز در نهایت تن به شکست یک بر صفر داد تا حواشی و بحران این تیم ادامه دار باشد و اعتراض‌ها به انتصاب سرمربی جدید این تیم از سوی هواداران به اوج خودش برسد.

سوای عملکرد ضعیف بازیکنان پرسپولیس در این میدان خصوصاً ملی‌پوشان این تیم، حاشیه و درگیری ایجاد شده از سوی محمدحسین کنعانی‌زادگان در پایان بازی و حمله او به یک هوادار اراکی در فضای مجازی سرو صدای زیادی بپا کرد و باعث شد این بازیکن در صفحه شخصی خودش مجبور به عذرخواهی شود.

این البته اولین حاشیه کنعانی‌زادگان در فوتبال نیست و مواردی هم پیش از این بوده که جنجال‌ها و واکنش‌های زیادی به دنبال داشته ولی تکرار این موارد نشان از این دارد که بازیکن خاطی عبرت نگرفته و در اینجا انگشت اتهام به سمت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال از جمله کمیته انضباطی و کمیته اخلاق خواهد بود که با عدم برخورد مناسب با این بازیکن زمینه عدم تکرار رفتارهای این چنینی را فراهم کردند. به این بهانه سراغ دو حاشیه و جنجال بزرگ کنعانی زادگان در سال‌های اخیر رفتیم:

ویدوی جنجالی علیه هواداران استقلال

چند سال قبل و پیش از کوچ کنعانی زادگان به قطر بود که او با لباس پرسپولیس به میدان می‌رفت. ویدیویی از او در فضای مجازی منتشر شد که وی در پاسخ به یک هوادار استقلال از لفظ رکیکی استفاده کرد و این موضوع جنجال زیادی به همراه داشت و این ویدیو دست به دست چرخید و تبدیل به یک حاشیه بزرگ برای مدافع ملی پوش شد.

در حالیکه کمیته اخلاق وظیفه رسیدگی به مسائل خارج از زمین فوتبال از سوی چهره‌های ورزشی را دارد برخورد خاصی با این موضوع نکرد و انفعال ارکان قضایی فدراسیون در این میان آنها را متهم به جانبداری از سرخپوشان پایتخت کرد.

فایل صوتی جنجالی

دومین جنجال بزرگ کنعانی‌زادگان مربوط به انتشار یک فایل صوتی است که مربوط به زمان حضورش در اردوی تیم ملی بود. این فایل صوتی به قدری جنجالی شد که پیش بینی می‌شد محرومیتی طولانی مدت برای این بازیکن در نظر گرفته شده و دیگر او را در لباس ملی نبینیم ولی برخورد صورت گرفته با او و چند جلسه محرومیت که در نهایت بخشی از آن به حالت تعلیق در آمد با اعتراض‌های زیادی همراه بود و این مورد حتی نسبت به مورد قبلی جنجالی‌تر شد. به هر جهت کنعانی زادگان خیلی زود به ترکیب تیم ملی برگشت و جام جهانی قطر را هم تجربه کرد.

سایر موارد

این دو مورد اشاره شده موارد مهم پرونده انضباطی کنعانی زادگان بود و مسائل دیگری هم به جز اینها وجود داشته است. رقص معروف او مقابل استقلال خوزستانِ حذف شده اعتراض و جنجال زیادی به همراه داشت و صحبتش علیه پرسپولیسی‌ها در زمان پیوستنش به استقلال مورد دیگری است که در وقت خودش جنجال‌ساز شد. خطای بی مورد او در تورنمنت کافا که باعث شد قلعه‌نویی او را در اردوی بعدی تیم ملی دعوت نکند هم یکی دیگر از این موارد بود و در نهایت اتفاق اخیر در مصاحبه تلویزیونی او در خصوص واردات خودروی ملی‌پوشان بازتاب منفی گسترده‌ای داشت که باعث درگیری او با چند بازیکن هم تیمی‌اش شد.

به نظر می‌رسد مماشات ارکان قضایی فدراسیون فوتبال با بازیکنان متخلف به تکرار آن تاکنون کمک کرده و وقتش رسیده جدیت بیشتری در برخوردهای انضباطی صورت بگیرد. حالا که کمیته انضباطی فرصت ۴۸ ساعته برای شنیدن دفاعیات این بازیکن داده است باید دید چه برخوردی در قبال این رفتار کنعانی زادگان صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha