کد خبر 240665
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹

گلستانی ها منتظر هوای سرد و زمستانی باشند

گلستانی ها منتظر هوای سرد و زمستانی باشند

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌ کل هواشناسی گلستان با بیان اینکه مناطق شمالی کشور از جمله گلستان هفته گرمی را پشت سر گذاشتند، گفت: گلستانی‌ها در هفته پیش‌رو، هوای سرد و زمستانی را تجربه می‌کنند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمود محمدقلی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر در اغلب نواحی استان شاهد ریزش باران و کاهش محسوس دما هستیم و حداکثر دمای هوا در مقایسه با روز گذشته ۱۲ درجه کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی‌ها مربوط به جنوب غربی استان گلستان است، افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده تا کنون بیشترین بارندگی‌ها در کردکوی، بندرگز و نوکنده اتفاق افتاده و در این شهرها بیش از یک میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

به گفته معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان، با ادامه فعالیت این سامانه بارشی، در روزهای آتی بر میزان بارش‌ها افزوده می‌شود و در نواحی کوهستانی شاهد ریزش برف خواهیم بود.

محمد قلی‌پور از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر فردا در استان خبر داد و تاکید کرد: روند کاهشی دمای هوا تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت و حداکثر دمای هوا به کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه شنبه شب و روز یکشنبه علاوه بر مناطق کوهستانی در نیمه شرقی استان هم شاهد ریزش برف خواهیم بود، تصریح کرد: در ۲ شب آینده و بامداد روز دوشنبه ریزش برف علاوه بر مناطق کوهستانی و نیمه شرقی، در سایر نقاط گلستان حتی در نواحی سواحلی هم دور از انتظار نیست و حداکثر کاهش دمای هوا در بامداد روز دوشنبه رخ خواهد داد.

محمد قلی‌پور از خروج این سامانه ناپایدار جوی از دوشنبه هفته پیش‌رو خبر داد و یادآور شد: در پی فعالیت این سامانه بارشی، سرمای شبانه، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در ۲ روز آینده در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به سبب بروز یخبندان شبانه، ریزش برف و پدیده مه غلیظ طی روزهای آینده، اختلال در تردد جاده‌ای محتمل است، افزود: میزان ریزش‌های جوی گلستان در زمستان امسال مطلوب بوده و استان از ابتدای سال زراعی جاری بارندگی به میزان سال های گذشته را تجربه کرده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha