کد خبر 240586
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۲

بازیگر نقش «شمر» در گفتگو با «حیات»:

شمرِ «شور عاشقی» متفاوت بود

شمرِ «شور عاشقی» متفاوت بود

بازیگر نقش شمر در فیلم «شور عاشقی» گفت: تمام کاراکترهایی که در فیلمنامه «شور عاشقی» وجود داشت با آنچه ما ذهنیت داشتیم متفاوت بود برای مثال ما همیشه شمر را انسانی شکم‌باره می شناسیم که در حال گاز زدن ران مرغ است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، جشنواره چهل و دوم فجر در حالی پایان یافت که در بخش بین الملل نیز فیلمهای از کشورمان در آن حرفی برای گفتن داشتند. یکی از آنان فیلم «شور عاشقی» بود که در بخش بین الادیان، سیمرغی بلورین را  نصیب داریوش یاری کرد. 

پیام احمدی‌نیا بازیگر نقش شمر در فیلم «شور عاشقی» درباره  علت پذیرش این نقش گفت: تمام کاراکترهایی که در فیلمنامه وجود داشت با آنچه ما ذهنیت داشتیم متفاوت بود برای مثال ما همیشه شمر را انسانی شکم‌باره می‌شناسیم که در حال گاز زدن ران مرغ است اما در این فیلمنامه تمام شخصیت‌ها پرداخته شده و می‌توانستیم آنها را با عنوان یک انسان بشناسیم. 

وی در ادامه بیان کرد: داستان فیلم در واقع به وقایع پس از روز عاشورا می پردازد یعنی درست چند روز پس از عاشورا تا زمانی که کاروان به شام می رسد و آنجا فیلمنامه تمام میشود. خیلی هم کشت و کشتار در فیلم وجود ندارد و به همین دلیل نیاز نبود رزم را یاد بگیرم و بیشتر برای سوارکاری چالش داشتم که آن هم با تمرین انجام شد و خوب هم بود. 

احمدی نیا همچنین اشاره کرد: ذهنیت من قبل و بعد از بازی در نقش شمر تغییر کرد چراکه آن شمری که در تصورم داشتم با کمی تحقیق تغییر کرد. شمر شیعه بوده نماز قضا نداشته و حتی در کنار حضرت علی علیه سلام نیز در جنگ صفین جنگیده است، اما در واقعه عاشورا و دچار خطا می شود. 

بازیگر نقش شمر گفت: من همیشه دوست داشتم در نقش های تاریخی بازی کنم و پس از اتمام پروژه شور عاشقی قرارداد بازی در یک سریال را بستم که در زمان علویان روایت می شود و در حال حاضر فیلمبرداری آن شروع شده است. بازی در شور عاشقی برایم یک چالش بود چون در نقش تاریخی با ادبیات تاریخی بازی نکرده بودم و به لحاظ تکنیکی هم برایم سخت بود. ما در گرمای تابستان در کویر لوت با چند لایه لباس شرایط تولیدی سختی داشتیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha