کد خبر 245800
۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱

سیامک صفری در گفتگو با «حیات»:

نقشم در شور عاشقی تاثیرگذار است/مردم کاراکترهای تاریخی‌ام را بیشتر می‌پسندند

نقشم در شور عاشقی تاثیرگذار است/مردم کاراکترهای تاریخی‌ام را بیشتر می‌پسندند

بازیگر فیلم سینمایی شور عاشقی گفت: نقشم در این فیلم را بسیار دوست دارم چرا که شخصیت عارف مسلکی است که در ظاهر عقل ندارد اما نیش‌های سهمگینی به دیگران می‌زند و شخصیت تاثیرگذاری است.

سیامک صفری بازیگر فیلم سینمایی «شور عاشقی» که از فیلمهای موفق در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به‌شمار می‌آید، گفت: این فیلم در واقع به روایت کاروان اسرای کربلا می‌پردازد. روایتی که در آن این کاروان از شهر و روستاهای طول مسیر میگذرد و با شخصیت‌هایی درگیر می‌شوند که من در آخرین ایستگاه آن هستم و در نهایت هم توسط شمر کشته می شوم.

وی درباره این سوال که پذیرش این نقش با توجه به کم بودن آن برایتان مهم نبود، ادامه داد: این کاراکتر برایم آنقدر جذابیت داشت که کن و زیادی آن برایم مهم نبود، در واقع در طول ۴۰ سالی که بازیگر هستم هرگز برایم مهم نبوده است که نقشی کوتاه یا بلند است و فقط به تأثیرگذاری آن نقش فکر کرده ام. در حقیقت باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که تلفیق نقشهای کم‌رنگ و پررنگ کنار یکدیگر به خلق تابلوهای زیبای هنری میپردازد. 

صفری افزود: من نقشم در این فیلم را بسیار دوست دارم چراکه شخصیت عارف مسلکی است که در ظاهر عقل ندارد اما نیشهای سهمگینی به دیگران میزند. در واقع شخصیتی مانند بهلول را بازی کردم.

بازیگر فیلم سینمایی «شور عاشقی» اظهار کرد: البته باید به این نکته اشاره کنم که معمولا مخاطبان به پرسوناژهای تاریخی علاقه بیشتری دارند و تجربه ام می‌گوید که واکنش مردم نسبت به نقشهای تاریخی که بازی کردم مثبت تر بوده است. تجربیاتی مانند « شکار روباه » و «خاطرات و کابوسهای جامه دار» استقبال مردم بهتر بوده است. 

گفتنی است، فیلم سینمایی «شور عاشقی» محصول مشترک بنیاد شهید و بنیاد سینمایی فارابی به شمار می‌رود، داریوش یاری با بهره‌گیری از یک فیلمنامه دراماتیک، روایت تفکربرانگیزی از حرکت کاروان اهل بیت (ع) در مسیر کوفه را به تصویر کشیده است که در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش بین الادیان را از آن خود کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha