کد خبر 240506
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

محمد مومنی در گفتگو با «حیات»:

قلعه‌نویی بماند و تیم را از نو بسازد/ نکونام و خطیر با ادامه این روند به استقلال ضربه می‌زنند

قلعه‌نویی بماند و تیم را از نو بسازد/ نکونام و خطیر با ادامه این روند به استقلال ضربه می‌زنند

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی و استقلال صحبت کرد.

محمد مومنی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در این تورنمنت به نظرم نه خوب بودیم و نه بد. هم در بخش‌هایی عملکرد تیم ملی قابل دفاع بود و هم از طرفی اشتباهاتی داشتیم که مانع رسیدن ما به فینال و قهرمانی بود. وقتی پتانستیل قهرمانی با داریم و به آن دست پیدا نمی‌کنیم یعنی کارمان ایراد داشته است. از طرفی من فضای نقد حال حاضر را بعضاً منصفانه نمی‌دانم. نقد باید درست و اصولی و سازنده باشد و از روی حب و بغض مطرح نشود. کادرفنی هم باید نقدپذیری خودش را بالا ببرد و علیه نقدها جبهه نگیرد.

وی افزود: ما در این تورنمنت مقابل فلسطین، امارات و ژاپن خوب عمل کردیم ولی در برابر هنگ کنگ، سوریه و قطر خوب نبودیم. این نوسان در عملکرد تیم ملی خودش یک ضعف است که باید به آن پرداخته شود. در بعد فنی هم در انتخاب بازیکن و چینش ترکیب اصلی و تعویض‌ها اشتباهاتی وجود داشت و بازی ندادن به مهدی قایدی که این روزها زیاد در موردش صحبت می‌شود یکی از این مسایل بود. یک نکته دیگر هم اینکه همه کاسه و کوزه‌ها نباید سر کادرفنی شکسته شود و بازیکنان هم عملکردی که از آنها انتظار می‌رفت را از خودشان به نمایش نگذاشتند. برخی بزرگان تیم ملی در تورنمنت بزرگی نکردند و این را باید پذیرفت. 

پیشکسوت فوتبال در مورد ادامه همکاری فدراسیون با قلعه‌نویی توضیح داد: تصمیم درستی بود و به نظر من نباید در این مقطع دست به تغییر کادرفنی بزنیم. ثبات در فوتبال باعث پیشرفت می‌شود و اگر بعد از هر ناکامی دست به تغییرات بزنیم هیچ وقت موفق نخواهیم بود. قلعه‌نویی باید بماند ولی دو شرط برایش گذاشته شود. یکی لزوم به تغییر نسل و ساختن یک تیم جدید و دیگری تقویت کادرفنی اضافه کردن دستیاران به روز و مجهز به علم جدید فوتبال. با این موارد می‌شود به آینده تیم ملی امیدوار بود.

مومنی در رابطه با وضعیت استقلال و درگیری این روزهای نکونام و خطیر هم توضیح داد: این رفتار به نظرم به دور از شأن هر دو نفر است و کمی اختلافات وارد فضای کودکانه شده است. من برای هر دو طرف احترام و قائلم و خواهش می‌کنم به خاطر اختلاف سلیقه استقلال را متضرر نکنند و به خاطر استقلال دست از این اختلاف بردارند. بزرگترهای باشگاه هم وارد عمل شوند تا این قائله ختم شود. استقلال مشکل خیلی حادی ندارد که درگیر این حواشی شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha