کد خبر 240430
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹

رئیس پژوهشگاه رویان مطرح کرد؛

چگونه بیماران دچار سرطان، باروری خود را حفظ کنند؟

چگونه بیماران دچار سرطان، باروری خود را حفظ کنند؟

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباروری و حفظ باروری برای بیماران سرطانی اقداماتی را انجام داده است تا بتوانند در آینده بارور شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان در این خصوص اظهار کرد: بیماری سرطان هزینه بسیار سنگینی بر دوش بیمار می‌گذارد و مسائل مختلف را به وجود می‌آورد. باید محققان و پژوهشگران با راهکارهایی که ارائه می‌دهند در مسیر بهبود و کاهش هزینه این بیماری تلاش کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه دنیا پیشرفت‌های زیادی داشته است و محققان تحقیقات بسیاری برای حل مشکل بیماری سرطان انجام داده‌اند؛ اما هنوز درگیر بحث درمان سرطان هستیم و نتوانسته‌ایم از مشکلات آن بکاهیم. باید با تعامل پژوهشگران و محققان دستاوردهایی برای درمان این بیماری بدست آید. باتوجه به جایگاه بالای پژوهش در تلاش هستیم تا از پروژه‌هایی که در زمینه سرطان انجام می‌گیرد، حمایت شود. نیاز به حمایت ملی در این زمینه داریم. 

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه سلول درمانی و ژن درمانی از بحث‌هایی است که در پژوهشگاه رویان پیگیری می‌شود، یادآور شد: پژوهشگاه رویان به سمت سلول درمانی و ژن درمانی گام برداشته است. امیدواریم با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگاه‌ها به دستاوردها و پژوهش‌های خوبی در حوزه درمان سرطان دست یابیم. لازمه همه این مسائل ارتباط محققان و پژوهشگران باهم است تا در این زمینه تبادل تجارب و علم کنند.

وی ادامه داد: بیماران سرطانی به دلیل درگیری با این بیماری و روش‌هایی که برای درمان آن انجام می‌دهند، دچار نارسایی در سلول‌های تولید مثل و جنسی می‌شوند؛ از این رو پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباوری و حفظ باروری برای این دسته از افراد اقداماتی را انجام داده است.

شاهوردی همچنین گفت: طی سال‌ها پژوهش و تحقیقات در پژوهشگاه برای حفظ سلول‌های باروری بیماران سرطانی تلاش‌های زیادی شده تا کمکی به باروری این افراد که امید به بهبود دارند، صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha