کد خبر 240392
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

طارمی در مظان اتهام؛ افت فوتبالی یا عدم انگیزه؟!

طارمی در مظان اتهام؛ افت فوتبالی یا عدم انگیزه؟!

در شرایطی که مهدی طارمی خودش را آماده حضور در لباس اینتر می‌کند، عملکرد ضعیفش در دور حذفی جام ملت‌های آسیا با انتقادات زیادی علیه وی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش ایرانی این روزها در صدر اخبار قرار دارد و نهایی شدن انتقالش به اینتر ایتالیا این روزها سوژه فوتبالدوستان ایرانی و رسانه‌های ورزشی داخلی است و خود طارمی هم بدون شک در انتظار حضورش در یکی از بزرگترین باشگاه‌های اروپا و دنیاست.

این انتقال در شرایطی نهایی شده که چندی پیش عملکرد ضعیف طارمی در جریان بازی با قطر باعث شکل گیری انتقادات زیادی از سوی فوتبالدوستان ایرانی علیه این بازیکن شده و او را یکی از مقصرین اصلی عدم صعود تیم ملی به فینال و رسیدن به عنوان قهرمانی مسابقات عنوان می‌کنند و حتی می‌توان گفت بعد از امیر قلعه‌نویی سیبل تندترین حملات به عنوان یکی از مقصرین اصلی شکست در بازی با قطر شده است.

این انتقادات البته پر بیراه نیست چرا که سایت‌های آنالیز و امتیازدهی عمدتاً مهدی را ضعیف‌ترین چهره بازی ایران - قطر می‌دانند و نمره کسب شده از سوی او گواه این مدعاست.

طارمی در مظان اتهام؛ افت فوتبالی یا عدم انگیزه؟!

این عملکرد ضعیف از سوی طارمی در شرایطی رقم خورد که او در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل ژاپن غایب بود و ملی‌پوشان در نبود وی یکی از درخشان‌ترین عملکردهایشان در سال‌های اخیر را به نمایش گذاشته و برای اولین بار در تاریخ مسابقات موفق شدند به ژاپن گل زده و این تیم را شکست دهند و از گردونه مسابقات خارج کنند.

 این موضوع باعث شد انتقادات زیادی متوجه طارمی شود و در فضای مجازی با لحن طنز و جدی اعتراض مخاطبان و فوتبالدوستان ایرانی علیه این بازیکن محتوا منتشر شده است. نظر یک کاربر در شبکه اجتماعی ایکس را می‌بینید:

طارمی در مظان اتهام؛ افت فوتبالی یا عدم انگیزه؟!

این پست اشاره به اخراج طارمی مقابل سوریه دارد که چیزی نمانده بود منجر به شکست تیم ملی و حذف زودهنگامش از مسابقات شود. طارمی در آن بازی هم مثل بازی با قطر عملکرد ضعیفی داشت و اشتباهش که باعث ده نفره شدن تیم ملی شد و او را از بازی با ژاپن محروم کرد ضربه سنگینی به تیم ما در آن مقطع وارد کرد.

این موارد در کنار هم باعث شده ذهنیتی در برخی فوتبالدوستان شکل بگیرد که طارمی بازی در ترکیب تیم ملی را در قطر جدی نگرفته بود و بیشتر تمرکزش روی مذاکراتی بود که با سران اینتر داشت. این موضوع در فوتبال ایران و دنیا پیش از این هم بارها پیش آمده که یک ستاره متهم به عدم جدی گرفتن بازی‌های ملی شود.

درست یا غلط این یک حقیقت است که دستمزد یک بازیکن که حرفه‌اش فوتبال است از بازی باشگاهی تامین می‌شود و او 90 درصد عمر فوتبالی خودش را در تیم باشگاهی سپری می‌کند و نهایتاً 10 درصد دوران فوتبالش در لباس ملی سپری می‌کند. پیش از طارمی هم چند ستاره تیم ملی فوتبال در دهه‌های گذشته در مظان چنین اتهامی بودند و حتی ستاره‌های عرصه‌های بین المللی هم شامل چنین مواردی شده‌اند.

برای مثال لیونل مسی زمانی که در بارسلونا با عملکرد خیره کننده‌اش حیرت جهانیان را برانگیخته بود، در ترکیب آلبی سلسته عملکرد موفقی نداشت و از سوی فوتبالدوستان آرژانتینی متهم به کم کاری در ترکیب ملی شده بود و فشارها علیه او به قدری بود که در دو مقطع مجبور به خداحافظی زودهنگام از میادین ملی شد.

از طرفی برخی گزاره ها نشان می‌دهد عملکرد کلی طارمی در فصل جاری افت محسوسی داشته و از این نظر بی‌انگیزگی در بازی‌های ملی به او نمی‌چسبد.

پایگاه «GoalPoint» که در زمینه آمارهای بازیکنان فوتبال فعالیت دارد در خبری به عملکرد مهدی طارمی پرداخته است. طبق اطلاعات «GoalPoint» این بازیکن در فصل جاری لیگ برتر پرتغال فقط در ۱۰ درصد شوت‌های تیمش نقش داشته است که عملکرد ضعیفی به حساب می‌آید.

«GoalPoint» اعلام کرده است که در بین ۱۶۳ مهاجمی که در ۶ لیگ پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و آلمان حضور دارند و حداقل ۹۰۰ دقیقه در این فصل به میدان رفته اند هیچ بازیکنی آماری ضعیف‌تر از این ثبت نکرده است. این در حالی است که در فصل گذشته این آمار برای طارمی ۲۲ درصد بود.

این قضاوت های مختلفی است که علیه طارمی صورت گرفته است. به هر جهت او امروز سیبل انتقادات است و حالا در لباس اینتر فرصت دارد تا بار دیگر از خودش اعاده حیثیت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha