کد خبر 240345
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن‌کریم از فردا آغاز خواهد شد

چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن‌کریم از فردا آغاز خواهد شد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان فردا کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست خبری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش آموزان پیش از ظهر امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این که این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ساعت ۱۵/۳۰  فردا ۲۶بهمن افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: دوره چهلم هم مانند ادوار اخیر در دو گروه خواهران و برادران  و برادران بالای ۱۸سال  در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کامل قرآن و رشته‌های حفظ  و ترتیل برای خواهران برگزار می‌شود. این مسابقات تا دوم اسفندماه ادامه خواهد یافت و در نهایت در سومین روز از اسفندماه نیز توفیق شرفیابی و زیارت چهره نورانی مقام معظم رهبری نصیب شرکت کنندگان و برگزار کنندگان خواهد شد.

مجیدی‌مهر گفت: ایران سرزمین مسابقات قرآن کریم است و در سال حدود ۱۱۰مسابقه قرآنی از سطح مسجد و مدرسه تا مسابقات بین المللی برگزار می‌کنیم، در حالی که کشورهای شاخصی همچون مالزی یا عربستان تعداد انگشت شماری مسابقه قرآن دارند.

وی افزود: از تیر امسال با همکاری وزارت امورخارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه دعوت نامه و فراخوان شرکت در این رویداد را به اقصی نقاط جهان ارسال کردیم. سال گذشته از ۸۰ کشور متقاضی حضور در این رقابت را داشتیم و امسال با یک جهش قابل توجه از ۱۱۰ کشور متقاضی حضور در این مسابقات بودند.

مجیدی‌مهر اظهار کرد: ما برای انتخاب شرکت‌کنندگان، سه مرحله پیش‌بینی کردیم، ابتدا شناسایی و غربالگری را داشتیم. بعد مرحله مقدماتی و توانایی حاضران را بررسی کردیم. در نهایت ۶۹ نفر از چهل کشور در مرحله نیمه نهایی و فینال شرکت می‌کنند همچنین سی نفر از پانزده کشور در هشتمین دوره دانش‌آموزان شرکت می‌کنند. یعنی حدود ۱۰۰ نفر شرکت کننده خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha