کد خبر 161593
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

در نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مطرح شد؛

پنج قاره جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم شرکت خواهند کرد

 پنج قاره جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم شرکت خواهند کرد

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در این دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از پنج قاره جهان 33 کشور به انضمام جمهوری اسلامی نماینده خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم حمید مجیدی مهر رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در 25 بهمن ماه در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم  از 29 بهمن ماه لغایت 4 اسفند ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با سخنرانی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 146 شرکت کننده از پنج قاره جهان و 80 کشور داشتیم که در این مرحله 52 شرکت کننده از 33 کشور به انضمام جمهوری اسلامی ایران به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان 13 نفر و در بخش بانوان 12 نفر، در رشته قرائت ترتیل بانوان 6 نفر و آقایان 9 نفر و در رشته قرائت تحقیق برادران 12 نفر در این مرحله حاضر خواهند بود. 

مجیدی‌مهر افزود: ایام برگزاری مسابقات در روزهای سی بهمن ماه، یکم و دوم اسفند در دو نوبت صبح ویژه بانوان و بعد از ظهر ویژه آقایان برگزار خواهد شد.

وی گفت: سعی کردیم برنامه های ویژه ای را در این دوره تدارک ببینیم. اين مرحله از مسابقات چون مرحله نهایی از مسابقات است بهترین افراد در سراسر جهان انتخاب شدند. در رشته ترتیل و حفظ قرآن کریم خواهران و برادران در این مسابقات شرکت می کنند ولی در رشته قرائت فقط برادران حضور دارند.

مجیدی مهر ادامه داد: در این دوره از مسابقات در رشته ترتیل قرآن کریم، آقایان سومین سال را سپری می کنند که امسال برای اولین‌بار بانوان نیز در این رشته پا به عرصه مسابقات گذاشتند، همچنین امسال ارزش جوایز برای خواهران و برادران برابر است.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال سعی کردیم نگاهمان سخت گیرانه باشد، این مسیر قطعا ادامه دارد، سال آینده به لحاظ فنی مسابقات جمهوری اسلامی ایران به یک بلوغ و شکوفایی منحصر به فردی خواهد رسید که به وقتش حتما اعلام خواهیم کرد که به دنبال چه رویکردی در این حوزه هستیم.

وی افزود: در این دوره از مسابقات نگاه تسهیل گرانه ولی با دقت داریم. به دنبال این موضوع نیز هستیم که اگر شرایط فراهم شود با کمک مجموعه کمیته بین الملل دفتر مقام معظم رهبری مقداری آموزش هایمان را در کشورهای مختلف توسعه دهیم و در واقع حلقه ها و پیوست های آموزشی را به مجموعه مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشورهای مختلف اضافه کنیم. 

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: هدف گذاری ما این است که سال آینده به یک جامعه هدف حدود 85 تا 90 کشور دست پیدا کنیم و این موضوع در واقع دیپلماسی فرهنگی و قرآنی ما است که در سراسر دنیا اعلام کنیم، جمهوری اسلامی ایران پرچم دار قرآن در جهان اسلام است و به خود می‌بالیم که رهبری فرزانه، قرآنی و پرچم دار قرآن در عصر حاضر داریم. 

به گفته مجیدی مهر افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآن کریم 29 بهمن ماه از ساعت 16 تا 18 و اختتامیه مسابقات از ساعت 19 تا 21 در سوم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. کسانی که تمایل به حضور در محل سالن اجلاس برای تماشای مسابقات دارند لازم است نیم ساعت قبل از ساعات اعلام شده در محل برگزاری مسابقات شرکت کنند.

گفتنی است سران قوا در اختتاميه و افتتاحیه حاضر هستند که با سخنرانی رئیس جمهور نیز در روز سوم مسابقات برقرار خواهد شد. 

 

برچسب‌ها