کد خبر 240318
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

در حاشیه نشست هیات دولت مطرح شد؛

تشریح آخرین وضعیت مالیات اهالی هنر از سوی وزیر فرهنگ/ بیش از ۳۰۰ هزار بلیط در جشنواره به فروش رفت + فیلم

تشریح آخرین وضعیت مالیات اهالی هنر از سوی وزیر فرهنگ/ بیش از ۳۰۰ هزار بلیط در جشنواره به فروش رفت + فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه جامع مالیاتی با سازمان مالیاتی برای اهالی هنر تنظیم می‌شود، گفت: فضای حمایتی دولت از محصولات فرهنگی و اهالی فرهنگ نباید آسیب ببیند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حیاط دولت در جمع خبرنگاران گفت:  با دولت عربستان وارد فضای جدیدی از تعاملات شده‌ایم، مقرر شد زمینه رفت و آمد مقامات و مسئولان فرهنگی دو کشور تسهیل شود و در این زمینه تفاهم‌نامه‌های جدیدی نوشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تفاهم‌نامه جامع مالیاتی را با سازمان مالیاتی برای اهالی هنر تنظیم کنیم، افزود: فضای حمایتی دولت از محصولات فرهنگی و اهالی فرهنگ نباید آسیب ببیند و این خط قرمز من است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: امسال برای اولین بار بعد از 42 دوره جشنواره فیلم فجر نزدیکترین جایگاه به آرمان‌های مردم ایران در زمینه سینما را داشت.

وی ادامه داد: ما به تعداد روزهای سال، رویدادهای فرهنگی داریم که داوری می‌شود. برای نمونه هفته گذشته انتخاب روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی را داشته‌ایم.

اسماعیلی در ادامه تاکید کرد: من در هیچ سطحی از داورهای جشنواره‌های مختلف دخالت نمی‌کنم چراکه اعتقاد داریم زمانی که عده ای افرد خبره را انتخاب می‌کنیم با آنها به اتقان می‌رسیم. اگر انتقادی شود که در حق اثری اجحاف شده است، پیگیر می‌شوم اما این دخالت در زمینه داوری و توصیه در فضایی خاص نخواهد بود. در هیچکدام از جشنواره‌های مختلف، بنده در کار داوری دخالتی نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه در واقع جشنواره فیلم فجر رویداد بزرگ فرهنگی است که ممکن است در آن ناهماهنگی‌هایی پیش بیاید و عذرخواهی خواهیم کرد، تصریح کرد: امسال برای اصحاب هنر، کارت‌های ویژه‌ای ارائه شد و کارت‌های ویژه‌ای طراحی کردیم.

بیش از ۳۰۰ هزار بلیط به فروش رفته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی فروش ۲۸۵ هزار بلیط، عددی بوده که همکاران بنده اعلام کرده‌اند، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ هزار بلیط به فروش رفته است که این در کنار بلیط‌هایی بوده که دبیرخانه جشنواره در اختیار اصحاب رسانه و اهالی هنر قرارداده بود.

وی در پاسخ به به اینکه آیا بخش‌های جدید مانند پویا نمایی و یا طنز نیز در آینده به جشنواره اضافه خواهد شد؟، تصریح کرد: همکاران بنده در سازمان سینما و دبیرخانه جشنواره در رابطه با اینکه بخش‌های جدید مثل پویانمایی و یا طنز بخواهد به جشنواره به عنوان بخش مستقل اضافه شود، را بررسی خواهند کرد و تصمیمات لازم را اعلام می‌کنند.

خبر در حال تکمیل است...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha