کد خبر 240317
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح کرد؛

۶ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند

۶ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: شاهد افزایش خانوارهای تحت پوشش پروژه ملی فیبر نوری به ۶ میلیون خانوار در چند صد شهر کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ارتباطات حیات؛ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با تشریح جزئیات پروژه فیبر نوری گفت: هموطنان عزیزی که تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند، از سایت iranfttx.ir می‌توانند محله خودشان را جست‌وجو کنند.

وی ادامه داد: خانوارهایی که تحت پوشش فیبر نوری هستند با رنگ سبز مشخص شده‌اند. همچنین محله هایی که به رنگ خاکستری است؛ یعنی اپراتور مشخص شده و آنجا مشخص است که محله آنها توسط این اپراتور کی تحت پوشش قرار می گیرد.

به گفته وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، هم وطنان عزیزی که تمایل دارند از این سرویس استفاده کنند یعنی محله آنها سبزرنگ است، می توانند درخواست بدهند. اپراتوری که در سایت مشخص است ظرف یک ماه مکلف است این سرویس را برای مردم فراهم کند.

وی ادامه داد: هم وطنان در حال حاضر تنها هزینه مودم را پرداخت می کنند. البته بعضا اپراتورها به صورت قسطی روی سرویسی که به آنها می دهند هزینه مودم را دریافت می‌کنند.

سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر می شود!

زارع پور در مورد سرعت اینترنت فیبر نوری گفت: سرعتی که ما در شهرهای مختلف تست گرفتیم تقریبا ۹۰۰ تا ۹۵۰ مگابایت بر ثانیه است؛ یعنی ۱۰۰ برابر میانگین سرعتی است که هم‌وطنان در حوزه ارتباطات ثابت تجربه می کنند.

ادامه داد: امکان واگذاری تلفن ثابت روی فیبر نوری وجود دارد منتها مردم برای دریافت تلفن ثابت باید درخواست بدهند.

وزیر ارتباطات در مورد هزینه تماس در این نوع خطوط تلفن ثابت گفت: اگر مردم با خود اپراتور تماس بگیرند هزینه‌ای ندارد؛ اما اگر با اپراتور دیگری تماس بگیرند هزینه آن مثل بقیه هزینه‌های تلفن ثابت است.

مشارکت ایران با کشورهای دیگر در ساخت ماهواره های سنجشی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از برنامه هایی که دنبال می کنیم، مذاکرات با کشورهای دیگر برای توسعه دانش فضایی دانشمندان کشورمان است. 

زارع پور ادامه داد: ظرفیت های ما به اندازه ای رسیده که بتوانیم از ظرفیت پرتابگرهایمان برای پرتاب ماهواره و همچنین مشارکت با کشورهای دیگر در ساخت ماهواره های سنجشی همکاری کنیم.

سازمان بازرسی به گرانی اینترنت ورود می کند؟

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی در مورد ورود سازمان بازرسی به موضوع گرانی اینترنت گفت: قیمت اینترنت در طول ۶ سال گذشته ثابت بوده است. اگر در طول این ۶ سال قیمت کالاها ثابت بود، آقایان می توانند به موضوع گرانی اینترنت ورود کنند. مگر اپراتورها هزینه ندارند؟

زارع پور ادامه داد: کل افزایش قیمت اینترنت ۳۴ درصد بوده و زیر نرخ تورم سال جاری است. این افزایش نرخ اینترنت تنها مربوط به ترافیک خارجی است و قیمت ترافیک داخلی ثابت مانده است. 

لایحه حریم خصوصی کاربران تا پایان سال نهایی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایحه حریم خصوصی کاربران در کارگروه ویژه اقتصادی دولت نهایی شد و به صحن دولت آمد. در حال حاضر این لایحه برای یک سری بررسی های حقوقی به کمیسیون حقوقی و قضایی دولت ارجاع شده و در طول چند جلسه در حال بررسی است. امیدواریم این لایحه پیش از سال جدید نهایی شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha