کد خبر 228425
۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

زارع پور:

قطب های داده در تهران، اصفهان و مشهد در حال راه اندازی است

قطب های داده در تهران، اصفهان و مشهد در حال راه اندازی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قطب های داده در منطقه ویژه اقتصادی پیام تهران، اصفهان و مشهد در حال راه اندازی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ عیسی زارع پور در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با عنوان انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند گفت: حجم گسترده داده ای که قرار است جمع آوری شود، نیازمند یک بستر ارتباطی و یک زیرساخت پرسرعت و با کیفیت و امن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه وضع زیرساخت ارتباطی کشور خوب نیست، ادامه داد: برای ارتقای زیرساخت ارتباطی کشور، پروژه فیبر نوری را در شهرها شروع کرده ایم و در حال حاضر، سرعت اینترنت هزار مگابیت بر ثانیه است.

زارع پور با اشاره به اینکه این کار باید ۱۰ سال پیش شروع می‌شد، گفت: این کار در یک سال اخیر آغاز شده و برای این منظور، تمام خیابان ها باید سیم کشی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر ۴ و نیم میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند و تا پایان سال ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.

زارع پور افزود: 5G تنها امکان ارائه بر بستر فیبر نوری خواهد داشت به همین دلیل وزارت ارتباطات به سمت نسل ۵ حرکت می کند. زارع پور با بیان اینکه قطب های داده در ۳ منطقه از کشور در حال راه اندازی است، گفت: این قطب ها در مشهد، اصفهان و تهران در منطقه اقتصادی پیام در حال راه اندازی است.

زارع پور خاطرنشان کرد: تا پایان ۱۴۰۷ تمام ساختمان های کشور به فیبر نوری متصل می شوند.

وزیر ارتباطات گفت: برای اولین بار یک فصل از لایحه برنامه هفتم توسعه در راستای قانون توسعه فناوری دیجیتال اختصاص یافته است و کارگروهی هم در دولت برای آن تشکیل شده که تمامی اختیارات هیات وزیران به آن تفویض شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه به همه دستگاه‌ها، سازمان ها و وزارتخانه ها تکلیف شده که ظرف شش ماه برنامه های خود را برای هوشمندسازی ارائه دهند، گفت: مواد ۴۵ تا ۴۸ برنامه هفتم توسعه به موضوع هوشمندسازی صنعت اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha