کد خبر 240307
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

شیر مدارس به طور مداوم از نظر سلامت پایش می‌شود

شیر مدارس به طور مداوم از نظر سلامت پایش می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با توزیع شیر در مدارس غیر انتفاعی مشکلی ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شیر برای  تکمیل تغذیه دانش‌آموزان است. یعنی اگر دانش آموزی در خانه به دلایلی همچون اقتصادی، سبک غلط غذایی و ذائقه، تغذیه کامل ندارد ما موظف هستیم آن‌ها را به سمت تغذیه سالم سوق دهیم.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش توزیع شیر را از مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان آغاز کرده‌ است. در حال حاضر شیر در سراسر کشور توزیع شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا در مدارس غیر انتفاعی شیر توزیع نمی‌شود؛ بیان کرد: توزیع شیر برای قشر برخوردار تهران حذف نشده است. اگر بپذیریم دانش آموزان مدارس غیردولتی عموما از خانواده‌هایی هستند که توانایی تهیه تغذیه مناسب برای فرزندان خود را دارند؛ عقلانی است که توزیع شیر را ابتدا از مناطق کم برخوردارتر جامعه شروع کرده و در صورت امکان به مدارس غیر انتفاعی نیز ارائه شود.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با توزیع شیر در  مدارس غیر انتفاعی مشکلی ندارد اما بنا به دلایل گفته شده در اولویت آخر قرار دارند، تصریح کرد: در بحث تولید و توزیع شیر مدارس چند دستگاه با وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده اند و در این امر دخالت دارند. به دلیل این که سلامتی دانش آموزان در میان است٬‌ تولید شیر به طور مداوم پایش می‌شود.

فرهادی همچنین گفت: شرکت‌های تولید کننده شیر مدارس دارای گرید A، تاییدیه وزارت بهداشت و سازمان استاندارد هستند و ما فقط از این شرکت‌ها شیر را خریداری می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha