کد خبر 240247
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

صدور هشدار دریایی سطح زرد در بوشهر

صدور هشدار دریایی سطح زرد در بوشهر

 شهروندان و قایقرانان از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر اجتناب کنند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ پیام مساعدی کارشناس هواشناسی بوشهر در تشریح نقشه‌های هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز تا ظهر چهارشنبه، وضعیت جوی و دریایی استان به نسبت آرام است.

به گفته وی از انتهای روز چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جو به استان و تداوم فعالیت آن طی روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، ضمن افزایش سرعت وزش باد و پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران در سطح استان و روی دریا مورد انتظار می باشد.

این کارشناس هواشناسی بوشهر درباره پیش‌بینی وضعیت جوی استان گفت: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل شب در نواحی جنوبی استان افزایش ابر همراه با بارش پراکنده باران و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی است .
به گفته مساعدی جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی با سرعت 8 تا 32 گاهی تا 38 کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل شب در مناطق جنوبی گاهی 16 تا 42 کیلومتر در ساعت است.
وی ارتفاع موج دریا را 30 تا 90 گاهی 120 سانتیمترپیش‌بینی کرد و گفت: زمان جزر اول دریا ساعت 04:10 ، مد اول ساعت 10:15، جزر دوم ساعت 15:55 و مد دوم ساعت 21:55 خواهد بود.

مساعدی با بیان اینکه وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوبی از اواخر وقت چهارشنبه شروع و تا اواخر وقت جمعه پایان خواهد یافت، گفت: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی بیش از 40 کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا 90 تا 150 گاهی تا 180 سانتی‌متر از مخاطره پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی بوشهر با اشاره به صدورهشدار دریایی سطح زرد به ایسنا گفت: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی از مخاطرات پیش‌رو است.

 مساعدی به شهروندان و قایقرانان توصیه کرد که با اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha