کد خبر 240224
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۲

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

کدهای ورودی پیام رسان‌ها را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهید

کدهای ورودی پیام رسان‌ها را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهید

وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس حقوقی فضای مجازی گفت: کدهای ورودی از اسرار اطلاعاتی هستند و نباید در دسترس دیگران قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بارها شده که مواردی از طرف شهروندان گزارش شده است که افراد سودجویی با وارد کردن موبایل شهروندان در پیام رسان‌هایی مثل روبیکا، قصد سودجویی از افراد را دارند.

سودجویان پس از این که شماره موبایل قربانی را بدون اطلاع وی در پیام رسان‌ها وارد می‌کنند، کد ورود چند رقمی برای موبایل افراد قربانی ارسال می‌شود، فرد سودجو نیز پس از اینکه کد را از فرد قربانی می‌گیرد، وارد پیام رسان او شده و دست به سودجویی می‌برد.

در این خصوص سیدعلیرضا طباطبایی هاشمی وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس حقوقی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، در این باره گفت: هدف این افراد به دو دسته تقسیم می‌شود، دسته اول این است که با استفاده از کد ورودی، وارد اکانت طرف می‌شوند و از اطلاعات شخصی افراد سوءاستفاده می‌کنند و به تمامی داده‌ها و پیام‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف دوم این افراد این است که با شماره موبایل شهروندان، دست به سرقت و سودجویی از افراد دیگر کنند.

کارشناس حقوقی فضای مجازی با اشاره به اهمیت بالای کدهای ورودی، عنوان کرد: این کدها از اسرار اطلاعاتی هستند و نباید در دسترس دیگران قرار بگیرد.

طباطبایی همچنن گفت: به هیچ عنوان کدهای ارسال شده را در اختیار افراد قرار ندهیم زیرا که این کدها، رمزی است برای ورود به اکانت‌ها و دسترسی به اطلاعات شخصی.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha