کد خبر 240040
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

انجام عمل جراحی فوق‌تخصصی برای نخستین بار در صفر مرزی ایران و پاکستان

انجام عمل جراحی فوق‌تخصصی برای نخستین بار در صفر مرزی ایران و پاکستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: عمل جراحی فوق تخصصی تعویض کامل مفصل لگن در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در مرز میرجاوه انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حبیب غزنوی اظهار کرد: عمل جراحی فوق تخصصی تعویض کامل مفصل لگن، در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در بیمارستان «دارالشفاء» میرجاوه انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به حضور متخصص ارتوپدی در بیمارستان بین‌المللی دارالشفا، این عمل جراحی فوق تخصصی و حساس در این بیمارستان، با موفقیت به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: مصرف خودسرانه داروهای کورتونی و ضدالتهابی در بیمار 33 ساله باعث مرگ بافت مفصلی و در نتیجه بیان درد شدید و کوتاهی پای راست وی شده بود.

غزنوی افزود: سروش فاتح جراح ارتوپد بیمارستان دارالشفا به همراه متخصص بیهوشی و تیم اتاق عمل بیمارستان در یک جراحی سه ساعته عمل موفقیت‌آمیز تعویض کامل مفصل لگن بیمار را انجام دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: متاسفانه داروهای غیرمجاز افزایش وزن که در برخی عطاری‌ها و فروشگاه‌های غیرمجاز و فضای مجازی به فروش می‌رسند به دلیل مقدار بالای کورتون زمینه‌ساز اینگونه بیماری‌ها در سنین جوانی و نیز عارضه‌های چشمی شبکیه می‌شوند.

وی تصریح کرد: مردم به هیچ وجه به تبلیغاتی که در خارج از فضای تایید شده نظام سلامت صورت می‌پذیرد توجه نکنند چرا که یک عمر دچار عوارض جسمانی آن خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha