کد خبر 240031
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

رئیس مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی اعلام کرد:

رونمایی دایره‌المعارف اخلاق پزشکی در آینده نزدیک

رونمایی دایره‌المعارف اخلاق پزشکی در آینده نزدیک

رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی گفت: ایران در زمینه آموزش پزشکی سرآمد منطقه است و حوزه‌های مختلف اخلاق پزشکی مانند رابطه بین پزشک با بیمار موضوع مهمی است که در این زمینه دایره‌المعارف اخلاق پزشکی تدوین و به زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمدباقر لاریجانی رئیس مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی در نشست خبری «دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران» که صبح امروز با حضور دکتر محمد رئیس‌زاده رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی، دکتر رضا لاری‌پور معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، دکتر رضا مسائلی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر سعید بیرودیان رئیس هیات مدیره انجمن اخلاق پزشکی ایران،آقای اسدی مشاور رئیس‌کل و مدیرکل حوزه ریاست در سازمان نظام پزشکی برگزار شد گفت: ایران در زمینه آموزش پزشکی سرآمد منطقه است و حوزه‌های مختلف اخلاق پزشکی مانند رابطه بین پزشک با بیمار موضوع مهمی است که در این زمینه  دایره‌المعارف اخلاق پزشکی تدوین و به زودی رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش ۶۰۰ نفر ثبت نام کرده و امتیاز بازآموزی برای گروه پزشکی به همراه خواهد داشت. 

لاریجانی افزود: حدود ۴۰ نفر سخنرانی داشته و ۳۴ مقاله منتخب در این همایش ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی تاکید کرد: به مسئولیت اجتماعی در این همایش توجه ویژه‌ای خواهد شد. ساختارهای اخلاق پزشکی و الگوهای اخلاقی در حوزه پزشکی باید فعال‌تر از گذشته شود. 

وی ادامه داد: روش‌های راهنماهای اخلاقی برای کنترل رابطه بیمار و پزشک در نظر گرفته شده و پژوهش‌های خوبی در این خصوص در کشور انجام شده است. درسنامه اخلاق داروسازی تدوین و منتشر شده است. 

لاریجانی تاکید کرد: حوزه‌های مختلف اخلاق پزشکی مانند رابطه بین پزشک با بیمار موضوع مهمی است. دایره المعارف اخلاق پزشکی تدوین و به زودی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: ایران در زمینه آموزش پزشکی سرآمد منطقه است و معتقدم که در خصوص آموزش پزشکی باید بازنگری شود. بسیاری از اعمال جراحی گردشگران سلامت در ایران انجام می‌شود.  

 رئیس مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی گفت: درس اخلاق پزشکی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو در رشته اخلاق پزشکی پذیرش می‌شود ضمنا چالش‌هایی در زمینه جذب دانشجویان در رشته اخلاق پزشکی وجود دارد که باید برطرف شود. 

لاریجانی با اشاره به اینکه بر اساس فرهنگ اسلامی، اتانازی فعال را قبول نداریم، افزود:  با علما صحبت‌هایی در این زمینه شده است و مقرر گردیده در صورتی که روح در جنین نباشد و در مواقعی که این شرایط برای جنین و مادر زجرآور باشد موضوع سقط جنین انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha