کد خبر 239936
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

شاهرخ بیانی در گفتگو با «حیات»:

کادرفنی تیم ملی را سیبل شکست مقابل قطر نکنیم/ راحت می‌توانستیم قهرمان شویم

کادرفنی تیم ملی را سیبل شکست مقابل قطر نکنیم/ راحت می‌توانستیم قهرمان شویم

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد با وجود اشکالاتی که در کادرفنی و تصمیماتش وجود داشت نباید تمامی مسئولیت شکست مقابل قطر را متوجه آن کرد.

شاهرخ بیانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و شکست مقابل قطر اظهار داشت: به نظر من قطر با وجود استفاده از امتیاز میزبانی مسابقات و سایر موارد، تیمی نبود که ما نتوانیم شکستش دهیم و عقیده دارم ما مقابل قطر به خودمان باختیم نه به تیم حریف. ما پیش از این بازی تصورمان این بود که قطعاً در این بازی برنده هستیم و با چنین ذهنیتی که برگرفته از برتری مقابل ژاپن بود وارد زمین شدیم و گل زودهنگامی که به ثمر رساندیم هم این فرضیه را تقویت کرد و بازیکنان زمانی فهمیدند که تیم حریف آنقدرها هم دست و پا بسته نیست که دیگر فرصت جبران نبود. ما فرصت خوبی را از دست دادیم و می‌توانستیم راحت قهرمان شویم.

وی افزود: بازیکنان ما انگیزه‌ای که مقابل ژاپن از خودشان داشتند را در دیدار با قطر به نمایش نگذاشتند. هم خستگی در عملکرد بازیکنان ما مشهود بود و هم نوعی جدی نگرفتن بازی تا دقیقه 60-70 بازی و بعد از آنهم انرژی و توانی برای برگشت به بازی نبود. اشتباهات تاکتیکی ما هم این بود که بعد از اینکه تیم ملی عقب افتاد رو به بازی مستقیم آورد ولی هر چه ارسال کردند مدافعان قطر دفع کردند و این در صورتی است که تیم قطر کناره‌هایش ضعیف بود و می‌توانستیم با حضور قلی‌زاده و قایدی تکنیکی و با برداشتن یک مقابل یک ها قطر را به اشتباه بیندازیم. اینها اشکالاتی بود که به نظر من باعث شد تیم ملی نتواند مقابل قطر نتیجه بگیرد.

پیشکسوت فوتبال در رابطه با وضعیت کادرفنی توضیح داد: ناکامی تیم ملی در جام ملت‌ها دلایل مختلفی دارد و درست نیست صرفاً کادرفنی را سیبل قرار دهیم. شما حساب کنید در این مدت کمتر از یک سال که کادرفنی روی کار آمده در مجموع چند روز بازیکنان را در اختیار داشته و تغییر سبک بازی تیم ملی بعد از 10 سال کار راحتی نیست. ضمن اینکه نقش فدراسیون فوتبال را هم نباید در این زمینه نادیده گرفت. ما باید قبل از مسابقات مهم، تیم ملی با یک تیم خوب و قدرتمند دنیا بازی می کرد تا عیار مدافعان و خطوط مختلف تیم ملی مشخص می‌شد. آماده‌سازی خوب هم بر عهده فدراسیون فوتبال بود و امیر قلعه‌نویی زیاد در مهیا کردن بازی‌های تدارکاتی زیاد دخیل نبود.

بیانی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویم کادرفنی سیبل نشود به معنی حمایتم از آنها نیست و قطعاً در این سطح هم اشکالاتی وجود داشت. به نظرم وزن نیمکت تیم ملی پایین بود و مربیان روی نیمکت باید در بازی‌های سخت به سرمربی که تحت فشار است، مشاوره خوب بدهد و این موضوع در کادر فنی خیلی مهم است. وقتی تیم عقب است، مواردی را باید سرمربی بگویند تا موارد ذکر شده راهگشا باشد. بر همین اساس با این تعریف و تفاسیر وزن کادرفنی و نیمکت تیم ملی کم بود. به نظرم نیاز است 1-2 مربی خارجی خوب و در سطح بین المللی به نیمکت اضافه شود تا در این موارد راهگشا باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha