کد خبر 239923
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

جام ملت‌های ۲۰۲۳ آفریقا؛

تاج‌گذاری خانگی فیل‌ها با کامبک مقابل نیجریه/ تیم بدون سرمربی قهرمان جام شد

تاج‌گذاری خانگی فیل‌ها با کامبک مقابل نیجریه/ تیم بدون سرمربی قهرمان جام شد

تیم ملی فوتبال ساحل عاج که میزبان سی و چهارمین دوره جام ملت‌های آفریقا بود با شکست دادن نیجریه در دیدار فینال به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم‌های ملی فوتبال ساحل عاج و نیجریه در مرحله فینال سی و چهارمین دوره جام ملت‌های آفریقا یک‌شنبه شب ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه «آلاسان اوتارا، آبیجان» قطر با قضاوت بیدا دهانه موریتانیایی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به پایان رسید تا ساحل عاج به سومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست یابد.


ترکیب ساحل عاج

ترکیب نیجریه

تاج‌گذاری خانگی فیل‌ها با کامبک مقابل نیجریه


ساحل عاج به شکل غیرقابل باوری توانست قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود. آنها در مرحله گروهی را با یک برد ۲-۰ مقابل گینه بیسائو آغاز کردند، اما در ادامه ۲ باخت ۱-۰ برابر نیجریه و ۴-۰ مقابل گینه استوایی را تجربه کردند تا در آستانه حذف قرار بگیرند.

آنها حتی سرمربی‌شان را هم اخراج کردند، اما به شکل معجزه‌آسایی به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به مرحله حذفی صعود کردند. در سمت دیگر نیجریه از سه بازی گروهی ۷ امتیاز گرفت و راهی مرحله یک‌هشتم شد.

هر دو تیم تمام حریفان‌شان را مرحله حذفی شکست دادند تا پس از دور گروهی، دوباره این بار در فینال برابر یکدیگر صف‌آرایی کنند. بازی در نیمه اول به شکل خسته‌کننده‌ای آغاز شد و دو تیم توانایی خلق موقعیت را نداشتند. بازی به همین شکل ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۳۸ تروست اکونگ روی ارسال کرنر با ضربه سر دروازه ساحل عاج را باز کرد. این اولین ضربه در چارچوب نیجریه در این بازی بود.

تاج‌گذاری خانگی فیل‌ها با کامبک مقابل نیجریه

در ادامه تلاش‌های ساحل عاج بی‌ثمر بود و تنها موقعیت آنها در دقیقه ۵+۴۵ بود که ضربه از راه دور سکو فوفانا از بالای دروازه به بیرون رفت.

در نیمه دوم ساحل عاج تیم برتر میدان بود. پس از تلاش‌های زیادی، در دقیقه ۵۸ ضربه خطرناک یان سری از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

لحظاتی بعد هم دروازه‌بان نیجریه ضربه سر فرانک کسیه را سیو کرد تا بازی ۱-۰ بماند.

در دقیقه ۶۲ روی ارسال کرنر، فرانک کسیه با یک ضربه سر توانست قفل دروازه نیجریه را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه ساحل عاج فشار حملاتش را حفظ کرد و تیم برتر زمین بود. در دقیقه ۷۴ ضربه برگردان خطرناک هالر با اختلاف نه‌چندان زیادی از کنار دروازه راهی اوت شد.

تاج‌گذاری خانگی فیل‌ها با کامبک مقابل نیجریه

دقایقی بعد معجزه نارنجی‌پوشان کامل شد. روی ارسال آدینگرا از سمت چپ، هالر با با اثرگذاری فوق‌العاده بر روی توپ در مقابل دروازه، توانست گل دوم تیمش را بزند و کامبک را کامل کند.

این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند و در نهایت ساحل عاج موفق شد با پیروزی ۲ بر یک برابر نیجریه، قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود.

ساحل عاج به عنوان میزبان جام ملت‌های آفریقا در حالی امشب سومین قهرمانی در آفریقا را جشن گرفت که این مسابقات را با یک برد و دو باخت آغاز کرد و به عنوان یکی از سه تیم برتر به مرحله حذفی صعود کرد. این نتایج سبب شد تا ژان لویی گاسه،سرمربی ساحل عاج برکنار شود و دستیار او یعنی امرسه فی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. شوک اخراج مربی جواب داد و پس از آن ساحل عاج روی نوار برد افتاد و در نهایت امشب جام قهرمانی را بالای سر برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha