کد خبر 239588
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

وزیر بهداشت: تمام بیمارستان‌ها به تجهیزات پیشرفته پزشکی مجهز شد

وزیر بهداشت: تمام بیمارستان‌ها به تجهیزات پیشرفته پزشکی مجهز شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تجهیز بیمارستان‌های استان‌های مختلف کشور به دستگاه‌های پیشرفته پزشکی یکی از کارهای مهمی که وزارت بهداشت در دولت سیزدهم انجام داده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛  بهرام عین‌اللهی صبح امروز در بازدید از بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیق شد تا با سفر به خراسان جنوبی و بازدید از بیمارستان‌های امام رضا (ع) و ولی‌عصر (عج) فعالیت‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی را از نزدیک ببینیم.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی با همت و همکاری بسیار خوبی که استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داشتند، شاهد افتتاح پروژه‌های بسیار زیادی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز 28 پروژه سلامت استان با اعتبار حدود پنج هزار و 180 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: حدود 10 هزار و 460 متر مربع به فضای بهداشتی درمانی خراسان جنوبی افزوده می‌شود که از این تعداد 10 پروژه بهداشتی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیشگیری مهمتر از درمان است در اکثر استان‌ها از جمله خراسان جنوبی نیز برای ما مقدم بوده تا پروژه‌های بهداشتی را در شهرها و روستاها داشته باشیم.

عین‌اللهی اظهار کرد: امروز 10 پروژه بهداشتی، 6 پایگاه اورژانس و 12 پروژه درمانی را در این استان افتتاح می‌کنیم همچنین پروژه‌های بهداشتی شامل چهار خانه بهداشت، یک مرکز جامع سلامت، یک پایگاه سلامت، یک آزمایشگاه بهداشت و سه واحد پانسون است.

وی ادامه داد: در پروژه‌های درمانی نیز 2 بیمارستان در شهرستان های خوسف و بشرویه افتتاح می‌شود البته ارتقای این بیمارستان‌ها در آینده مدنظر ما قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تجهیز بیمارستان‌ها به تجهیزات پیشرفته پزشکی گفت: امروز افتخار داریم در این استان 2 دستگاه ام آر آی در فردوس و طبس افتتاح می‌کنیم.

وی بیان کرد: هدف اصلی هم این است مردم برای کارهای تشخیصی و درمانی در منطقه خودشان حضور داشته باشند و مجبور نباشند به شهرها و استان‌های دیگر مراجعه کنند، این از کارهایی خوبی است که در وزارت بهداشت انجام گرفته است.

عین‌اللهی گفت: از نظر تفکیک پروژه‌ها در شهرها نیز 9 پروژه در نهبندان، چهار مورد در سربیشه، سه پروژه در درمیان، سه پروژه در قاین، طبس سه مورد، سرایان 2، بیرجند یک و بشرویه یک پروژه افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در قاین دانشکده علوم پزشکی با پیگیری نماینده مردم راه اندازی شد که یک کار بسیار مهم است و در فردوس هم دانشکده علوم پزشکی را داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ایجاد مراکز دانشگاهی و دانشکده‌ای می‌تواند باعث رشد علمی در آن محل شود و فرزندان منطقه می‌توانند در محل زندگی خودشان ادامه تحصیل دهند.

وی گفت: قبل از پروژه‌های دهه فجر در دولت مردمی سیزدهم 43 پروژه بهداشتی در 13 هزار متر مربع و 34 پروژه درمانی با 17 هزار متر مربع با اعتبار 6 هزار میلیارد ریال افتتاح کردیم.

عین‌اللهی گفت: چهار هزار و 500 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی، سه دستگاه ام آر آی و سه دستگاه سی تی اسکن، چهار دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیز در این مدت برای استان تامین و افتتاح شده است.

وزیر بهداشت: تمام بیمارستان‌ها به تجهیزات پیشرفته پزشکی مجهز شد

وی افزود: در بازدید امروز از نظر فضای درمانی و آموزشی مشخص شد که لازم است امکانات دیگری در اختیار قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ما دانشگاه مهمی است چون علاوه بر اینکه دانشجویانی در رشته‌های مختلف تربیت می‌کند دانشجویان تخصصی نیز تربیت می‌کند لذا باید تقویت شود.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که با استاندار و مسئولان خراسان جنوبی داریم در جهت برنامه‌های آینده ارتقای دانشگاه تصمیاتی خواهیم گرفت.

مرکز آموزشی درمانی ولی‌عصر (عج) بیرجند اکنون دارای 297 تخت فعال است که بخش‌های عفونی، داخلی، داخلی، فوق تخصصی، اعصاب، اطفال، PICU، NICU، ICU، آنژیوگرافی، قلب، ENT و چشم، زنان، زایشگاه و اتاق عمل و درمانگاه‌های داخلی، اطفال، اعصاب، گوارش، غدد، کلیه و مجاری ادراری، دیابت، قلب و جراحی قلب در آن فعال است.

وزیر بهداشت: تمام بیمارستان‌ها به تجهیزات پیشرفته پزشکی مجهز شد

وزیر بهداشت و در مان با حضور در بیمارستان ها امام رضا(ع) و ولیعصر(عج) بیرجند از بخش های مختلف این ببمارستان ها بازدید کرد.

بهرام عین الهی صبح امروز به همراه استاندار خراسان جنوبی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دیگر مسئولان مربوط از بخش های مختلف بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند بازدید کرد و در هر بخش توضیح های درباره خدمات ارائه شده توسط مسئولان  آن ارائه شد.

در ادامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وی را همراهی می کرد، در اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) حضور پیدا کرد و با تقدیم شاخه های گل از زحمات پرستاران آنها تشکر کرد.

عین الهی در ادامه از بخش اطفال این بیمارستان بازدید کرد و با حضور در هریک از اتاق های این بخش علاوه بر گفتگو با همراهان بیماران هدایایی تقدیم کودکان این بخش کرد و دستوراتی برای رفع مشکلات موجود داد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به حضور در گلزار شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند حضور پیدا کرد و به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

وزیر بهداشت: تمام بیمارستان‌ها به تجهیزات پیشرفته پزشکی مجهز شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha